پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۷
کد خبر: ۸۱۸۵۷
|
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
در نشست صمیمی رئیس سازمان فرهنگی هنری با هنرمندان هنرهای سنتی عنوان شد
محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست صمیمی با هنرمندان هنرهای سنتی و آیین گشایش نمایشگاه طاهر خوشنویس اظهار داشت: شهرداری سفارش چاپ کتابت قرآن با خط ایرانی را دنبال خواهد کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نکوداشت استاد فقید میرزا طاهر خوشنویس تبریزی با حضور جمعی از هنرمندان هنرهای سنتی و استادان و اصحاب فرهنگی هنری دوشنبه هشتم تیرماه در موزه‌هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شد. 
  
محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن خوش‌آمد گویی به استادان برجسته عرصه هنرهای سنتی و تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان گفت: بسیار خوشحالم که در چنین روزی افتخار بزرگی نصیب من شده تا در مراسم گشایش و رونمایی از آثار این استاد فقید شرکت کنم. این مهم برای هر ایرانی افتخار کمی نیست.
 
وی با بیان اینکه یکی از وظیفه‌های سازمان فرهنگی هنری تجلیل از هنرمندان فقید است، افزود: بزرگانی که هنر خود را در نوک قلم‌هایشان جمع کردند و نخستین و بهترین اثر خود را کتابت از قرآن قرار داده‌اند، بسیار دارای قدر و منزلت‌اند و دست افرادی چون طاهر خوشنویس را اگر چه در قید حیات نیستند باید بوسید و قدردان‌شان بود.
  چاپ قرآن با خط ایرانی دنبال می‌شود
وی با اشاره به دوره ۷۵ روزه ریاست خود و برگزاری بیش از ده نشست با هنرمندان در این مدت، گفت: تجلیل از هنرمندان باید برنامه جاری سازمان باشد و حداقل هر ماه یک تجلیل از هنرمندان که یکی از جلوه‌های کاری سازمان است، انجام شود.
   
صلاحی با اشاره به سخنان هنرمندان حاضر در نشست گفت: چرا نباید در شهرداری سفارش کتابت قرآن با خط ایرانی را بدهیم؟! من این کار را دنبال خواهم کرد تا بدین ترتیب بتوانیم صادر کننده قرآن با چاپ نفیس و خط ایرانی باشیم.
  
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری با اشاره به اینکه جلوه‌های مختلف هنر نباید فراموش شود، ادامه داد: ایران را به جلوه‌های مختلف هنری می‌شناسند. تاریخ و هویت ما با تجلی جلوه‌های عظیم هنر عجین شده است و باید تلاش کرد تا سطوح مختلف هنرهای سنتی احیا شود.
  چاپ قرآن با خط ایرانی دنبال می‌شود
وی با اشاره به کانون‌های استقرار سازمان فرهنگی هنری در فرهنگسراها، کتابخانه‌ها و سایر مکان‌های وابسته گفت: این‌ها مکان‌هایی برای حضور هنرمندان و ارتباط با آن‌هاست. سازمان با هنرمندان نشست‌های مختلفی برگزار خواهد کرد و برای دست‌یابی به خواسته‌های آن‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود. باید از تجربه‌های پیشکسوتان و اصحاب فرهنگ و هنر استفاده کنیم تا بتوانیم تهران را به عنوان چهره فرهنگی و جلوه‌های فرهنگی نشان دهیم.
  
محمود صلاحی در ادامه با اشاره به سخنان هنرمندان حاضر درباره بیانیه‌ای پیرامون راه‌اندازی فرهنگسرا، خانه هنرمندان و موزه هنرهای سنتی تصریح کرد که زمینه‌های اجرای بیانیه هنرمندان را فراهم می‌کند و اقدام‌های لازم برای رسیدن به این خواسته را به وجود خواهد آورد.
  چاپ قرآن با خط ایرانی دنبال می‌شود
این مراسم با حضور رئیس سه دوره پیشین سازمان، حجت‌الاسلام محمدعلی زم و جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان و سخنرانی هنرمندان احمد فلسفی، ایرج نعیمایی، عبدالمجید شریف‌زاده و علی شیرازی در موزه‌های دینی امام علی‌(ع) برگزار شد. همچنین در این مراسم کیوان ساکت نوازنده تار و سه تاره به اجرای قطعه‌ای همراه با دکلمه شعر دست از فریدون مشیری پرداخت.


مطالب مرتبط
نظر شما