شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۱
کد خبر: ۸۱۸۹۵
|
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
ششمین شب ضیافت آسمان در بام تهران برگزار شد
ششمین برنامه برنامه ضیافت آسمان در بام تهران همزمان با پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان و مصادف با میلاد سومین اختر تابناک امامت، با صدای محمد اصفهانی خاطره‌انگیز شد.

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ ششمین شب از ویژه برنامه «ضیافت آسمان» شامگاه یازدهم تیر همزمان با پانزدهم ماه مبارک رمضان در ایستگاه شماره یک توچال میزبان شهروندان روزه دار بود.

این برنامه در بخش ایستگاهی ساعت 19 با پخش برنامه رادیوی «ضیافت آسمان» در رادیو فرهنگسرا و با اجرای ابوالفضل آقاخانی آغاز شد. شهروندان در ساعات منتهی به اذان مغرب می‌توانستند با حضور در  بیش از 50 غرفه فرهنگی و هنری از امکاناتی که برای آنها تدارک دیده شده بود استفاده کنند.

ضیافت آسمان در بخش صحنه‌ای با اجرای ابوالفضل آقاخانی و سیدجواد هاشمی در نخستین بخش خود میزبان حجت الاسلام والمسلمین علی سرلک بود. سرلک در روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) امام خوبی‌ها؛ خوبی را به عنوان موضوع سخنان خود انتخاب کرده بود. وی با اشاره به بازگشت هر عمل خوبی به خود انسان افزود: زمانی که به کسی خوبی می‌کنیم در واقع در حال نیکی کردن در حق خودمان هستیم. در روایات هست که روزی امام حسن مجتبی (ع) به فقیری کمک کردند. فقیر به تشکر از امام حسن (ع) پرداخت. امام فرمود: من باید از تو تشکر کنم که چنین موقعیتی در اختیار من قرار دادی.

سید جواد هاشمی نیز در ادامه صحبت‌های سرلک اضافه کرد: این روزها به واسطه متوقف شدن‌ سفرهای عمره؛ می‌توانیم به یکی دیگر از فرمایشات کریم اهل بیت اقتدا کنیم که اگر کسی امکان رفتن به عمره را ندارد هزینه آن را خرج فقرا کند.

ضیافت آسمان بر بام تهران در آستانه مسابقه تیم والیبال کشورمان دو میهمان ویژه نیز داشت. حضور علیرضا نادی کاپتان سابق تیم والیبال کشورمان و فرهاد ظریف بازیکن تیم ملی والیبال که به دلیل مصدومیت از ادامه حضور در لیگ جهانی باز مانده با استقبال ویژه‌ای از سوی مخاطبان مواجه شد. ظریف در پاسخ به احتمال صعود تیم ملی والیبال به مرحله بعدی لیگ جهانی گفت: بچه‌های ما در این مسابقات خیلی خوب ظاهر شدند؛ ما زمانی آرزو داشتیم با تیم‌های بزرگ همبازی شویم اما حالا آنها را در زمین خودشان به راحتی شکست می‌دهیم. باید این را در نظر داشته باشیم  که با وجود آنکه حتی هنوز هم امکان برای صعود ما فراهم است؛ اما اگر به هر دلیلی این اتفاق میسر نشد؛ قدر تلاش بچه‌هایی که بدون هیچ چشم‌داشتی برای شادی مردم می‌جنگند را بدانیم.  

قاسم زارع نیز از دیگر میهمانان شب گذشته بود. زارع از تجربه همکاری با سیدجواد هاشمی در فیلم اخراجی‌ها گفت و از علاقه‌ای که به ایفای نقش‌های منفی دارد. 

اجرای موسیقی توسط قاسم افشار از بخش دیگری از ویژه برنامه شب گذشته بود. اجرای زنده موسیقی توسط محمد اصفهانی به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن(ع) همراه با تکنوازی پیانو یکی از بخش‌های ویژه برنامه شب گذشته بود. بخشی که همراه با نورافشانی به نقطه اوجی در ششمین ضیافت آسمانی تبدیل شد.

برنامه تلویزیونی ضیافت آسمان هر شب از ساعت 23 در ویژه برنامه «ماه سپید» از شبکه سه سیما پخش می شود. مجموعه برنامه ضیافت آسمان با ویژه برنامه‌های متعدد، همه روزه تا عید سعید فطر از ساعت 19 تا 24 در ایستگاه شماره یک توچال میزبان علاقه‌مندان است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 1837 تماس بگیرید یا به کلیه فرهنگسراهای پایتخت مراجعه کنید و یا به سایت اینترنتی فرهنگسری بام تهران به نشانی bametehran.farhangsara.ir سری بزنید.

نظر شما