چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۰۰
کد خبر: ۸۱۹۱۴
|
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
گزارشی از ویژه برنامه­‌های فرهنگ­سرای اندیشه در ماه رمضان؛
ویژه‌برنامه‌­های «ماه همدلی» همزمان با ماه مبارک رمضان و پس از زمان افطار شهروندان تهرانی، با استقبال پرشور مخاطبان در فرهنسگرای اندیشه در حالی برگزار است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ­سرای اندیشه یکی از مکان­‌هایی است که چون همیشه برنامه‌­های متنوعی را در ماه مبارک برای شهروندان تدارک دیده است.
  
این فرهنگ­سرا جمعه ۱۲ تیرماه مانند شب­‌های گذشته، در محوطه بوستان اندیشه، در برنامه‌­ای با عنوان «ماه همدلی» با اجرای احمد اکبرنژاد مجری شبکه سه سیما، میزبان طیف کثیری از علاقه‌‌مندان به فرهنگ و هنر کشورمان بود.
   
نوروزی: هر شب میزبان یک هزار شهروند تهرانی هستیم
سجاد نوروزی رئیس فرهنگ­سرای اندیشه در حاشیه این مراسم با اشاره به این که این فرهنگ­سرا در شب­‌های ماه رمضان، میزبان حدود یک هزار شهروند تهرانی است، اظهار کرد: برنامه­‌هایی که هر شب در این بوستان برگزار می­‌شود تلفیقی از سرگرمی و آموزش است و سعی می­‌کنیم نکته‌های اخلاقی و آموزشی و مفاهیم دینی و ارزشی را نیز در این برنامه‌ها لحاظ کنیم و البته در کنار آن تلاش داریم شرایط شادی و نشاط برای مردم در این شب‌ها فراهم شود.
  
وی افزود: این گونه برنامه­‌های شاد و مفرح که در شب­‌های ماه مبارک رمضان و با حضور خانواده­‌های ایرانی برگزار می­‌شود، می­‌تواند بهترین روش برای انتقال مفاهیم دینی در قالبی اخلاق پسند و زیبا باشد و تا به حال نیز در این زمینه تجربه موفقی داشتیم و بازخوردهای عالی از سوی شهروندان منطقه ۷ تهران دریافت کردیم.
   
احمد اکبرنژاد مجری تلویزیون نیز که اجرای ویژه‌برنامه‌­های ماه مبارک رمضان فرهنگ­سرای اندیشه را بر عهده دارد، گفت: لذت بخش­‌ترین اجرا، اجرای زنده در جمع مردم است. جشن­‌هایی که اداره‌ها و سازمان­‌ها به بهانه‌­های مختلف برگزار می‌­کنند عموما از کارمندان همان سازمان و مکان خاص تشکیل شده است، در حالی که در این جشن­‌ها، مخاطبان از تمام قشرها و صنف‌­ها و پیر و جوان و زن و مرد هستند و همین موضوع اجرا را دلپذیرتر می‌کند.
  رمضانی که بدل به ماه همدلی شد
وی با تاکید بر این که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با برگزاری مراسم­‌های مختلف شادی را برای همه شهروندان به رایگان آورده است، گفت: تا چند سال پیش شادی و جشن در ماه مبارک رمضان تنها برای کارمندان دولتی بود و مردم نیز از تلویزیون­‌های خود موفق به تماشای این گونه برنامه‌ها می­‌شدند. اما با برگزاری جشن­‌های ویژه در این ماه عزیز در فضای بوستان‌­ها و توسط فرهنگ­سراهایی همچون اندیشه، شهروندان هم می­‌توانند در فضایی صمیمی و دلنشین از این فرصت استفاده کنند، هنرمندان را ببینند و لحظات شادی داشته باشند.
  
هاشمی: فرهنگ­سرای اندیشه در ورودم به عرصه بازیگری موثر بود
در ویژه‌برنامه جمعه شب فرهنگ­سرای اندیشه، مهمانان و هنرمندان بسیاری داشت که یکی از این هنرمندان، سعید هاشمی بازیگر جوان سریال شمعدانی بود.
  
هاشمی در سخنانی با اشاره به این که برگزاری جشن­‌های ماه مبارک رمضان پس از افطار بسیار خوب است، اظهار کرد: این برنامه­‌ها باعث می شود روحیه مردم عوض شود و هر چند برگزاری آن و هماهنگی­ها و اجرا نیز به دلیل این که در محوطه­‌ای باز و هر شب صورت می­‌گیرد بسیار دشوار است.
وی همچنین گفت: فرهنگ­سرای اندیشه برای ورود من به عرصه بازیگری بسیارموثر بود و من در این جا فعالیت­‌هایم را آغاز کردم و این فرهنگ­سرا به من انگیزه و اعتماد به نفس داد. نخستین نمایش خود را در حوزه تئاتر در پشت بام این فرهنگ­سرا به مدت 30 شب بازی کردم و همین فعالیت­‌ها باعث شده کم کم وارد عرصه بازیگری تلویزیون شوم.
  رمضانی که بدل به ماه همدلی شد
وی با اشاره به بازی خود در سریال شمعدانی به کارگردانی سروش صحت، گفت: به تازگی با رامبد جوان در برنام‌ه­ای «کوچه مروارید» که ویژه کودکان از شبکه نمایش خانگی پخش می­‌شود همکاری دارم و امیدوارم در این کار موفق ظاهر شده باشم. 
 
در این ویژه‌برنامه همچنین محمد زوار بی‌ریا و سید‌علی موسویان، دو هنرمند طنزپرداز تئاتر کشورمان که پیش از این با نمایش‌هایی چون «پلاک هشت» در جشنواره‌های مختلف درخشیده بودند، نمایشی را اجرا کردند که مورد تشویق و استقبال مخاطبان قرار گرفت.
  
همچنین اجرای استندآپ کمدی، پانتومیم، نمایشنامه خوانی، تواشیح و ... از دیگر برنامه­‌های این جشن بزرگ در بوستان اندیشه بود.‌
  
فرهنگ­سرای اندیشه در کنار برگزاری مراسم ویژه «ماه همدلی»، غرفه‌هایی چون غرفه کودک، ورزش، صنایع دستی، سبک زندگی، سلامتی، مشاوره‌های مذهبی و ... راه‌اندازی کرده است و شهروندان می­‌توانند هر روز غروب تا پاسی از شب از این غرفه­‌ها بازدید و به رایگان استفاده کنند.
   
ویژه‌برنامه «ماه همدلی» نیز از روز اول ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۲ تا ۲۴ در بوستان اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان بوستان اندیشه برگزار می‌شود و حضور برای علاقه‌مندان آزاد است.
نظر شما