شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۳
کد خبر: ۸۱۹۴۲
|
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد مستضعفان در برنامه ضیافت آسمان ایستگاه یک مجموعه توچال
شامگاه یکشنبه 14 تیرماه و باحضور جمع زیادی از مردم روزه دار پایتخت، ویژه‌برنامه ضیافت آسمان فرهنگسرای بام تهران نهمین برنامه خود را با برگزاری مراسم احیا و قرائت دعای جوشن کبیر در ایستگاه شماره یک تله کابین توچال پشت سر گذاشت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ نهمین شب از ویژه برنامه «ضیافت آسمان» در شامگاه چهاردهم تیرماه همزمان با نوزدهم رمضان در ایستگاه یک توچال  برگزار شد.

این برنامه در بخش ایستگاهی از ساعت 19 با پخش برنامه رادیو فرهنگسرا و با اجرای ابوالفضل آقاخانی آغاز شد. به دلیل همزمانی با شب قدر محتوای رادیو فرهنگسرا متفاوت با شب های قبل بود و موضوع اصلی صحبت‌ها حضرت علی(ع) و بینش و رفتار این امام بزرگوار بود. در کنار رادیو نیز گروهی که در کنار غرفه شهربازی هر شب نمایش موزیکال اجرا می کردند، به سبک شهرهای جنوبی کشور و مردم بوشهر، با سازهای مخصوص آن مناطق عزاداری کردند.

مراسم شب قدر نوزدهم رمضان در بام تهران برگزار شد

بخش صحنه ای ضیافت آسمان ساعت 22:30 با قرائت قرآن کریم آغاز شد و سیدجواد هاشمی دعای جوشن کبیر را با جمعیت حاضر در بام تهران خوانند و پس از اتمام دعا، قران به سر گرفتند. مردم بر روی فرش هایی که به جای صندلی روی زمین و مقابل صحن پهن شده بود، نشسته و برای اولین بار در بام تهران احیا گرفتند. مسئولین برگزاری هم از عزاداران با چای و خرما پذیرایی کرده و برای مخاطبان کتابچه های دعای جوشن کبیر تهیه شده بود.

مراسم شب قدر نوزدهم رمضان در بام تهران برگزار شد

در بخش میانی دعای شب قدر نیز آقای خوانساری بر روی صحنه آمد و چند دقیقه ای برای مردم حاضر نی‌نوازی کرد.

قنبری: تبسم الهی در این شب‌ها بیشتر است

اما در آغاز ضیافت آسمان حشمت‌الله قنبری معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی دقایقی برای مردم سخنرانی کرد. قنبری با اشاره به احترام شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در ایران گفت: در این شب ها تبسم الهی بیشتر است و خداوند بندگانش را به آشتی و دوستی با خودش دعوت میکند و حلقه های پیوند و دوستی برقرار می‌کند.

وی افزود: خداوند متعال فرستاده عظیم الشان خودش را مورد خطاب قرار داده و گفته است به بندگان من بگو: کسانی که اسراف کرده اند، به خودشان ظلم کرده اند و آبروی خودشان را برده اند و احساس آنها این است که دستشان از دامنه خیر قطع شده است و در خلوت های خودشان گرفتار آمده اند، نه تنها درهای بخشش الهی به روی آنها بسته نیست که اگر خالصانه بیایید در آمدن و روی برگرداندن به طرف پروردگار عالم صداقت داشته باشد خداوند متعال در دنیا و آخرت عیب های او را می‌پوشاند و نمی‌گذارد آبروی بنده اش برود.

قنبری: تبسم الهی در این شب‌ها بیشتر است

این استاد دانشگاه ادامه داد: عده ای از پیامبر پرسیدند خداوند چگونه تمام گناهان ما را می‌پوشاند که انگار هیچ گناهی از ما سر نزده است؟ پیامبر پاسخ دادند: به آن دسته از ملائکی که مراقب او هستند و شاهد اعمال زشت او هستند، خداوند امر می‌کند که کارهای زشت او را بپوشانید و فراموش کنید. خداوند نه تنها به ملائک بلکه به اعضای بدن او و به تمام اشیائی که شاهد گناه او بوده اند هم امر می‌کند که فراموش کنید و به یاد بنده ام نیاورید.

مراسم شب قدر نوزدهم رمضان در بام تهران برگزار شد

عزاداران حاضر در بام تهران تا نیمه های شب با ویژه برنامه ضیافت آسمان همراه بودند و احیا گرفتند. 

ویژه برنامه ضیافت آسمان به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با همکاری شبکه سه سیما تا پایان ماه مبارک رمضان، هر شب از ساعت 20 تا 24 با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری پذیرای شهروندان از اقصی نقاط شهر تهران است. 

علاقه‌مندان برای کسب حضور و یا اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۱۸۳۷ تماس بگیرند و یا به سایت اینترنتی فرهنگسری بام تهران به نشانیbametehran.farhangsara.ir  مراجعه کنند.
منبع: مهر

مطالب مرتبط
نظر شما