جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۲
کد خبر: ۸۲۰۲۳
|
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
شامگاه دوشنبه 22 تیرماه مصادف با بیست و هفتم ماه مبارک رمضان، فرهنگسرای بام تهران میزبان جمع زیادی از مردم روزه دار شهر تهران و جمعی از هنرمندان برجسته کشورمان در ایستگاه یک تله کابین توچال بود
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ ضیافت آسمان بر بام تهران در ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت 19 تا 24 میزبان مردم است. توزیع بسته های افطاری از یک ساعت قبل اذان در محوطه و کنار غرفه گلاب گیری شروع شد. در بخش ایستگاهی هم بیش از 50 غرفه فرهنگی، هنری و مذهبی خدمات مختلفی به مخاطبان ارائه کردند و رادیو فرهنگسرا هم با اجرای ابوالفضل آقاخانی آخرین برنامه خود را در بام تهران اجرا کرد.

بخش صحنه ای ضیافت آسمان همزمان با پخش از شبکه سه سیما با اجرای سیدجواد هاشمی و ابولفضل آقاخانی آغاز شد. این برنامه شب گذشته میزبان یکی از گزارشگران قدیمی تلوزیون بود. محسن حاجیلو گزارشگر و مجری شاد و پرهیجان تلویزیون دیشب به بام تهران آمد و برای دقایقی به اجرای مسابقه حضوری زوج های جوان و همچنین استندآپ کمدی پرداخت. در پایان مسابقه از میان پنج زوج دعوت شده به روی سن، به یک زوج سفر مشهد و به یک زوج یک شب اقامت در هتل توچال، مرتفع ترین هتل جهان اهدا شد.

در بخش دیگر برنامه کارشناس مذهبی برنامه، حجت الاسلام سرلک به روی صحنه آمد. وی یادآور شد که شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان را در بعضی از روایات، شب اصلی قدر می دانند و بسیاری از مردم این شب را هم احیا می‌گیرند.

سرلک ادامه داد: تا صبح وقت دارید و پیشنهاد می کنم امشب را احیا بگیرید. امام سجاد(ع) بیست و هفتم ماه رمضان را از شب تا صبح ذکر می‌گفتند و از خدا می‌خواستند تا همیشه در این دنیا حالت نیم‌خیز داشته باشند.

وی در ادامه افزود: دنیا خیلی بزرگ و خیلی زیباست. نمی شود منکر شد اما باید همیشه به یاد داشته باشیم که انسان از دنیا بزرگتر است و دنیا قرار نیست ما را شیفته خودش کند؛ گناه یعنی به دام دنیا افتادن.

برزو ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون هم با تشویق طولانی مردم به روی صحنه آمد. ارجمند با اشاره به بازی‌اش در سریال «تنهایی لیلا» گفت: این سریال کار آقای محمد حسین لطیفی است و قرار بود برای ماه مبارک رمضان پخش شود اما آماده نشد و کارگردان تصمیم گرفت با آرامش کار را دنبال کند و سریال را برای پخش در مرداد ماه آماده کند.

ارجمند از بازی های متعددی که برای فیلم های محمدحسین لطیفی داشته گفت و اضافه کرد: هشت ماه است که پدرم پیش ما نیست. خداراشکر می‌کنم که عذاب وجدان ندارم. من هر شب قبل از اجرا به خانه پدرم می‌رفتم. فقط در سه ماه پنج شب نتوانستم به او سر بزنم و برای آن پنج شب هنوز افسوس می‌خورم.

سه خواننده جوان کشورمان شاهین آرین، امیر کوثری و فتاح فتحی خواننده تیتراژ برنامه ضیافت آسمان به همراه گروه تواشیح طاها به اجرای قطعاتی مذهبی پرداختند.

ضیافت آسمان بر بام تهران هر شب از ساعت 19 در ایستگاه شماره یک توچال برگزار می شود. علاقه‌مندان برای ثبت نام با شماره 96659665 تماس بگیریند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر ۱۸۳۷ را شماره گیری کنند و همچنین می توانند به سایت اینترنتی فرهنگسری بام تهران به نشانیbametehran.farhangsara.ir مراجعه کنند.

نظر شما