پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۲
کد خبر: ۸۲۰۹۷
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
محمود صلاحی در دیدار با هنرمندان:
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دیدار با جامعه حرفه‌ای هنر از لزوم حرکت روبه جلوی سازمان در زمینه هنر گفت و افتتاح «خانه شعر» را به عنوان خانه‌ای که در پی نگاه تخصصی به مقوله شعر است نخستین قدم در این راه دانست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی در دیدار با برخی از اهالی حرفه‌ای هنر از جمله مرتضی امیری اسفندقه، فواد حجازی، ناصر چشم‌آذر، علی جهاندار و ایرج نعیمایی از الزام حضور هنرمندان در شکل‌گیری مراکزی برای اعتلای هنر گفت. صلاحی این حضور را بهانه‌ای برای حرکتِ رو به جلو سازمان در زمینه‌ هنری دانست و افتتاح خانه شعر را نخستین قدم در این راه معرفی کرد. 
 
وی اهمیت به شعر را یکی از وظایف سازمان‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود: شعر هم هنر است و هم فرهنگ. شعر و ادب انسان‌ها را پرورش می‌دهد. ما در طی سالیان در عرصه آموزش هنر کار کرده‌ایم اما در عرصه پرورش کمتر فعالیت داشته‌ایم. این در حالی است که اگر شعر و ادب در جای خود بنشینند شرایط زندگی اجتماعی هم بهتر خواهد شد.
 
صلاحی افتتاح خانه شعر را یکی از مهم‌ترین اقدام‌های سازمان برای پرورش هنر دانست و گفت: خانه شعر قرار است روی مقوله شعر از منظر تخصصی تمرکز داشته باشد. شکل‌گیری شورای شعر در این مجموعه یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان آن است.
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تلاش برای بالاتر بردن سطح کیفی برنامه‌های حوزه شعر سازمان را از دیگر مسئولیت‌های خانه شعر خواند و اضافه کرد: برنامه‌های حوزه شعر سازمان از جمله مشاعره‌ها و شب‌های شعر باید از نظر کیفی ارتقا پیدا کنند و تا حد ممکن باید از نگاه سطحی و نازل به شعر بپرهیزیم. متاسفانه همین نگاه سطحی باعث شده نسل جدید نسبت به نسل قبل از شعر فاصله بیشتری بگیرد. به همین دلیل ضروری‌ست که به شعر با نگاه دیگری بنگریم. پرورش استعداد جوانان و چاپ اشعار شاعران جوان و نوجوان در کنار چاپ و انتشار اشعار پیشکسوتان می‌تواند انگیزه‌ای برای آشتی دوباره نسل جدید با این هنر متعالی باشد.»
 
دیدار محمود صلاحی با هنرمندان صاحب نام کشور قرار است به صورت هفتگی و مستمر ادامه یابد.
 
خانه شعر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یکم مردادماه همراه با برپایی بزرگداشتی از شاعر پیشکسوت معاصر مشفق کاشانی در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.
نظر شما