پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۸
کد خبر: ۸۲۱۱۰
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
محمود صلاحی در بزرگداشت مشفق كاشانی و افتتاح خانه شعر مطرح كرد:
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اهميت برگزاری بزرگداشت‌های هنرمندان گفت: يكی از وظايف سازمان فرهنگی هنری معرفی هنرمندان به نسل جوان است.
به گزارش رسانه خبري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران؛ آیین بزرگداشت مشفق کاشانی شاعر پیشکسوت و افتتاح خانه شعر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز گذشته با حضور جمعی از شاعران و هنرمندان در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شد. 

محمود صلاحي، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم سخنان خود را با خواندن سه بيت از وحشي بافقي آغاز كرد و گفت: يكي از كارهاي شاعر پيوند دادن دل با دل است.
  
وي با اشاره به پذيرش پيشنهاد احمد مسجد جامعي مبني بر همكاري در نوشتن دانشنامه تهران، گفت: تهران شهري قرآني است. وقتي تهران بنا شد، 114 برج و بارو در آن ساختند و در هر برج يک سوره قرآني قرار دادند. پس تهران در پناه قرآن ساخته شد.
 شناساندن هنرمندان به نسل جوان از وظايف سازمان فرهنگی هنری است
رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با اشاره به افتتاح خانه شعر و بزرگداشت نودمين سالگرد تولد مشفق كاشاني گفت: هر كس شعر مشفق را بخواند، يک بار ديگر او را زنده كرده است. وظيفه ما آن است كه براي هنرمندان و بزرگان از دنيا رفته و كساني كه در قيد حيات هستند، بزرگداشت بگيريم. اين بزرگداشت نه براي آنها بلكه براي خود ماست. به همین منظور به معاونت هنری سازمان مأموريت داده‌ام كه هر ماه يک بزرگداشت براي هنرمندان برپا كند. و از طرفي هر فصل يک آلبوم موسيقي ايراني و ملي توليد شود. اولين آلبوم در ماه محرم تهيه خواهد شد تا هم صدا و سيما و هم همه مردم در سراسر كشور بتوانند از آن استفاده كنند.
 
صلاحي در پايان، پيش از خواندن شعري از افشين علاء گفت: يكي از وظايف سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران معرفي هنرمندان به نسل جوان است.

ديگر بخش‌هاي اين گزارش منتشر مي‌شود.

مطالب مرتبط
نظر شما