پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۸
کد خبر: ۸۲۱۶۷
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
محمود صلاحی در آیین اختتامیه مسابقه رازهای آسمانی در فرهنگسرای اندیشه:
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در اختتامیه مسابقه قرآنی رازهای آسمانی گفت: به تمامی فرهنگسراهای شهر تهران ابلاغ کردیم که تا پایان سال یک دارالقرآن در دل فرهنگسرای خود افتتاح کنند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین اختتامیه مسابقه رازهای آسمانی که در طول ماه مبارک رمضان به همت فرهنگسرای اخلاق ویژه کارکنان شهرداری تهران برگزار شده بود، شب گذشته با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رضا نگهبان شهردار منطقه 7 و جمعی از مدیران فرهنگی هنری شهر تهران برگزار شد.

صلاحی در این مراسم با اشاره به بی‌توجهی مردم به قرآن گفت: در ارتباط با قرآن کم‌کاری شده است. در میان 124هزار پیامبر، اهل بیتی به مظلومیت اهل بیت پیامبر اسلام وجود ندارد. با تمام رفتاری که مردم با خانواده ایشان داشتند، اما پیامبر هیچگاه گلایه‌ای از این برخوردها نکرد. حضرت محمد(ص) تنها یکبار، آن هم از کسانی گلایه کرد که قرآن را کوچک می‌شمردند. از کسانی که مسلمانند و قرآن نمی‌خوانند.  

۳۴ دارالقرآن در ۳۴ فرهنگسرای پایتخت تاسیس می‌شود

وی افزود: عده دیگری هستند که قرآن می‌خوانند اما این خوانش تاثیری بر آنها نمی‌گذارد؛ چون به گونه‌ای می‌خوانند که کمترین توجهی به آیات قرآن ندارند. این افراد را خود قرآن مذمت می‌کند؛ خداوند در قرآن می‌فرماید «انگار به قلب‌های آنان مُهر زده شده است» البته قرآن در جای دیگری به مسلمانان می‌گوید «از قرآن اعراض نکنید؛ چرا که روی برگردانی از آن زندگی شما را نکبت‌بار می‌کند.» نکبتی که زندگی برخی از ما را گرفته و از آن بی‌خبریم. : سعی کنیم در پناه قرآن باشیم که خوشبختی ازلی و ابدی بر پایه آن است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری در پایان از وظایف این سازمان در خصوص فرهنگ قرآن گفت و تاکید کرد: قرآن برای ما فرهنگ است که باید تمام تلاش خود را در جهت ترویج آن به کار بگیریم. اولین اقدامی که در جهت این ترویج انجام داده‌ایم این بود که به تمامی فرهنگسراهای شهر تهران ابلاغ کردیم که تا پایان سال یک دارالقرآن در دل فرهنگسرای خود افتتاح کنند.

صلاحی با اشاره به اینکه چرا باید نمایشگاه قرآن فقط یک ماه و فقط در یک مکان برگزار شود، تاکید کرد: دارالقرآنی که در فرهنگسراهای پایتخت افتتاح می شود، کلاس‌های رایگان علوم قرآنی را در سطوح مختلف و همگانی برای مردم ارائه می کنند. در کنار این، دارالقرآن های ما یک فروشگاه مجهز محصولات فرهنگی و هنری قرآنی را با تخفیف‌های ویژه‌ برای فروش به علاقه‌مندان ارائه خواهند کرد. 

رشد 320 درصدی شرکت کنندگان نسبت به دوره قبل

پیش از سخنان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رضا دوستعلی دبیر مسابقه و رئیس فرهنگسرای اخلاق ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری رازهای آسمانی گفت: بیش از 25 هزار جلد کتاب رازهای آسمانی در 176 نقطه مختلف شهر تهران توزیع شد و در این 30 مسابقه پیامکی، با 320 درصد رشد نسبت به دوره قبل، کارکنان شهرداری تهران 88 هزار پیامک به مسابقه ارسال کردند.

۳۴ دارالقرآن در ۳۴ فرهنگسرای پایتخت تاسیس می‌شود

وی اضافه کرد: 57 درصد پاسخ سوالات صحیح و 43 درصد اشتباه بود. در روز اول با 1900 پیامک کمترین شرکت کننده و روز دوازدهم ماه مبارک رمضان با 3300 پیامک بیشترین تعداد شرکت کننده را داشت. امیدواریم با توجه به استقبال گسترده از این مسابقه و بازخوردهای مثبتی که دریافت شد، در طول سال از کتب دینی دیگری همچون نهج البلاغه، نهج الفصاحه و صحیفه سجادیه نیز مسابقات دیگری برگزار کنیم.

چهارمین دوره این مسابقه با مضامین قرآنی در قالب 30 مسابقه از 30 جزء قرآن‌کریم در ایام ماه مبارک رمضان ویژه کارکنان شهرداری تهران به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه 14 و فرهنگسرای اخلاق برگزار شد. 

در پایان، به صورت نمادین از 15 برگزیده این مسابقات که به شکل تصادفی انتخاب شده بودند تقدیر شد و همه 660 برگزیده رازهای آسمانی هم به طور جداگانه هدایای خود را دریافت کردند.

۳۴ دارالقرآن در ۳۴ فرهنگسرای پایتخت تاسیس می‌شود

بعد از این مراسم، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به همراه شهردار منطقه 7 از نمایشگاه بهشت بقیع در نگارخانه اندیشه بازدید کردند و ضمن امضای طومار بازسازی مجدد قبرستان بقیع، به کمپین «ما خواهان بازسازی حرم بقیع هستیم» پیوستند.

مطالب مرتبط
نظر شما