پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۳۷
کد خبر: ۸۲۲۱۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
علاقه‌مندان به حوزه‌های نقاشی و عکس می‌توانند در این هفته به نگارخانه فرهنگسراهای گلستان، آفتاب، ابن سینا و نگارخانه پردیس ملت و لاله مراجعه کنند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ برنامه پنج نگارخانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به قرار زیر است:

نگارخانه پردیس ملت:

نمایشگاه پوسترهای سینمایی سیروس سلیمی با نام «هفتاد درصد» شامل ۵۰ اثر از پوستر فیلم‌هایی است که از سال ۸۳ تا ۹۴ توسط وی طراحی شده و عموما نسخه بین‌المللیِ بسیاری از مشهورترین آثار و رویدادهای سینمای ایران است که در مطرح‌ترین جشنواره‌های جهانی به نمایش درآمده‌اند. از جمله این آثار  می‌توان به پوستر فیلم‌هایی چون آواز گنجشک‌ها، خون بازی، مرهم، گلچهره، روز سوم، ناهید، چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، حیران، چ، گیلانه اشاره کرد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نشانی خیابان ولى‌عصر(عج)، بزرگراه نیایش، روبه‌روی بزرگراه کردستان، پردیس ملت، طبقه منفى دو مراجعه کنند.
 
نگارخانه لاله:

در این نگارخانه نمایشگاه «من۴» نگاه و دغدغه‌های هنرمندان جوان را به نمایش می گذارد. در واقع این نمایشگاه آثاری است از هنرمندانی که به ریشه‌هایشان با نگاهی متفاوت و گاه نقادانه؛ ریشه‌هایی گاه فرو رفته و گاه بیرون زده از خاک می‌نگرند.

نگارخانه لاله در خیابان فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله واقع است.

نگارخانه فرهنگسرای گلستان:

علاقه‌مندان به هنر نقاشی می‌توانند به نمایشگاه «خط در گرافیک» که شامل ۵۰ تابلو با ترکیبی از تصویرها و حجم‌های برگرفته از خطوط ایرانی است سر بزنند. 
 
فرهنگسرای گلستان در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان واقع است.

نگارخانه فرهنگسرای آفتاب:

نمایشگاه کاریکاتور «نیم رخ» با موضوعات اخلاق شهروندی، مهربانی با پرندگان، طبیعت و همنوع، ارتقای روحیه قناعت و ساده‌زیستی، اصلاح الگوی مصرف، جلوگیری از خشم در روابط اجتماعی و خانوادگی، رعایت حقوق سالمندان و کودکان، حفظ محیط زیست، رعایت نظم و انضباط، استفاده صحیح از وسایل فناوری و ارتباطات برپا شده است که از آثار برگزیده مسابقه کاریکاتور نیم رخ که سال گذشته درسطح کشوری برگزار شد، به نمایش درآمده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نشانی خیابان دکتر شریعتی، روبه‌روی خیابان شهید کلاهدوز(دولت)، کوچه امامزاده، نگارخانه آفتاب مراجعه کنند.

نگارخانه ابن‌سینا:

نمایشگاه عکس «هیچ و هیچ» عکاسی آبستره و انتزاعی گروهی از هنرمندان عکاسی از جمله مریم رزقی‌راد، نسرین شجاعی، زهرا کشمیری نقاب، فاطمه عباسی کومله و سجاد کسایی از جمله هنرمندانی هستند که دراین نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

فرهنگسرای ابن سینا در شهرک قدس فاز یک خیابان ایران زمین شمالی قرار دارد.
مطالب مرتبط
نظر شما