سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۵
کد خبر: ۸۲۲۴۶
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
ششمین برنامه از سلسله نشست‌های شب شعر طنز فرهنگسرای تهرانسر با عنوان «کندو» شنبه 10 مرداد با حضور مهراب قاسم‌خانی در سینما ققنوس تهرانسر برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ ششمین نشست باشگاه شعر «کندو» با حضور هنرمندانی چون مهراب قاسم‌خانی، علیرضا لبش، مصطفی مشایخی، شروین سلیمانی، مهدي فرج‌الهي، مهدی استاد احمد، روح‌الله احمدي، سيامك روشن، صابر قدیمی، فرامرز ريحان صفت و جمعی از فرهیختگان منطقه تهرانسر و با اجرای همایون حسینیان سه شنبه 10 مرداد ماه برگزار شد. 

این مراسم که پیش از این در خانه فرهنگ تهرانسر اجرا می‌شد به علت استقبال مردم، ششمین نشست خود را در سینما ققنوس تهرانسر برگزار شد.

در ابتدای این نشست همایون حسینیان، شاعر طنزپرداز در مقام مجری برنامه موضوع برنامه امشب را «گرمای چله تابستان» معرفی کرد و با پخش بخشی از سریال «شوخی کردم» با موضوع سفر، به شرح تاریخچه‌ای از جشن چله تابستان در مناطق شمالی پرداخت.

ششمین نشست باشگاه طنز «کندو» با حضور مهراب قاسم‌خانی برگزار شد

علیرضا لبش، طنزنویس جوان کشور پس از معرفی کتاب جدیدش «کبریت کم‌خطر» که توسط نشر سوره مهر منتشر شده است و در آن ۱۰۰ طنزنویس برجسته معاصر در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی معرفی شده‌اند؛ بخش‌هایی از کتاب «بی‌سروته» خود - مجموعه‌ای جملات طنز - برای مخاطبان خواند.

ششمین نشست باشگاه طنز «کندو» با حضور مهراب قاسم‌خانی برگزار شد

سپس نوبت به مصطفی مشایخی، شاعر طنزپرداز رسید تا روی صحنه بیاید. مشایخی در ابتدا هجویه‌ای بر داستان رستم و سهراب خواند که در آن به معضلات شبکه‌های اجتماعی و دنیای مد پرداخته بود. شعر دوم وی نیز به مساله ماهواره و تغییر شیوه زندگی مردم اختصاص داشت. شعر نهایی وی تقدیمی به همسرش بود که با توجه به طنز صریحش مورد تشویق گرم حضار قرار گرفت.

پخش کلیپی از شعرخوانی سعید سلیمانپور، شاعر ارومیه‌ای در محضر رهبر معظم انقلاب، حسینیان ابراز امیدواری کرد بتواند به هر نحوی این شاعر خوب کشور در این برنامه شعرخوانی داشته باشد.

در ادامه این برنامه گروه نمایشنامه‌خوانی «بچه‌های تهرون» وابسته به فرهنگسرای تهرانسر نمایشنامه «چله تابستون» نوشته همایون حسینیان با موضوع داستان همیشگی پدر و کولر را اجرا کردند.

شروین سلیمانی طنز پرداز دیگری بود که روی صحنه حاضر شد. سیامک روشن هم طنز پرداز دیگری بود که با دو رباعی براساس ظاهر و چهره حسینیان،مورد تشویق حاضران در جمع قرار گرفن.

ششمین نشست باشگاه طنز «کندو» با حضور مهراب قاسم‌خانی برگزار شد

در ادامه مهدی فرج‌اللهی نویسنده طنز رادیو جوان روی صحنه آمد. وی در ابتدا کتاب جدیدش را با عنوان «نانوا هم جوش شیرین می زند بیچاره فرهاد» معرفی کرد که توسط انتشارات مروارید منتشر شده است. 

فرج‌اللهی از نوشته‌هایش در مجله سپیده دانایی گفت و از صفحات طنز این مجله روانشناسی رونمایی کرد. اجرای استندآپ کمدی با موضع سیل اخیر در شمال کشور و خواندن چند کاریکلماتور توسط او حال و هوای متفاوتی به ششمین نشست کندو داد.

ششمین نشست باشگاه طنز «کندو» با حضور مهراب قاسم‌خانی برگزار شد

صابر قدیمی هم یکی دیگر از طنزپردازان حاضر در ششمین شب شعر کندو بود. قدیمی با اشاره به کلیپ جدید امیر تتلو او را به هجو یک برادر ارزشی معرفی کرد و با نقد مردم در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر واکنش آنان به درخواست این خواننده، شعری با مضمون بغ بغو خواند. وی پیش از خواندن این شعر، با پیش‌بینی آنکه اگر فضا به همین منوال پیش برود، خواننده‌های غیرمجاز یک شبه تبدیل به هنرمندان ارزشی می‌شوند، بر اساس ترانه یکی از همین افراد شعری طنز در مدح محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشور خواند.

ششمین نشست باشگاه طنز «کندو» با حضور مهراب قاسم‌خانی برگزار شد

مهدی استاد احمد، سردبیر برنامه‌های طنز رادیو آخرین شاعر طنزپردازی بود که روی صحنه حاضر شد. استاد احمد شعری در باب «دود» برای مخاطبان خواند که بسیار مورد تشویق قرار گرفت.

در انتهای برنامه حسینیان از محراب قاسم‌خانی دعوت کرد تا روی صحنه بیاید و چند دقیقه‌ای برای مخاطبان صحبت کند. مهراب قاسم‌خانی در ۱۶ آذرماه سال ۱۳۵۰ در تهران به دنیا آمد. او طراح دکور و نویسنده می‌باشد. پس از پاورچین با شقایق دهقان ازدواج کرد که حاصل این ازدواج پسری است به نام نویان.

قاسم خانی در توضیح بیوگرافی کاری توضیح داد: فعالیت جدی خود در صدا و سیما را در سال ۱۳۷۸ و با برنامه ببخشید شما؟ که برنامه‌ای طنز به کارگردانی مهران مدیری بود آغاز نمودم. اما اوج کارهای هنری‌ام به مجموعه تلویزیونی پاورچین برمی‌گردد. در زمستان ۱۳۸۲ تا بهار ۱۳۸۳ مجموعه طنز نقطه‌چین را با نوشته‌های خود یاری رساندم.

پس از آن در پاییز و زمستان همان سال به همراه برادرم پیمان قاسم خانی و همسرم شقایق دهقان، مهدی مظلومی را در ساخت طنز کمربندها را ببندیم یاری رساندنیم.

پس از مدتی در پاییز و زمستان ۱۳۸۴ از فیلم‌نامه‌نویسان شبهای برره شدم و سال ۱۳۸۵ را با باغ مظفر به پایان رساندم. کار بعدی ام در تلویزیون نیز مجددا همکاری با پیمان قاسم خانی در نوشتن فیلمنامه سریال مرد هزار چهره به کارگردانی مهران مدیری بود که نوروز۱۳۸۷ از تلویزیون پخش شد. در تابستان و پاییز ۱۳۸۸ سریال مسافران را به کارگردانی رامبد جوان روی آنتن بردیم.

در این میان مجری برنامه به این نکته اشاره کرد که :یکی از موفق ترین کارهای مهراب، سریال ساختمان پزشکان به کارگردانی سروش صحت بود که تابستان ۱۳۹۰ از شبکه سوم سیما پخش شد. مهمان ششمین برنامه کندو با تاکید بر اینکه نسل جدید هنرمند نسل خود را می‌خواهد، تصریح کرد آنچه من در پنجاه سالگی می‌نویسم نباید مخاطب هجده ساله داشته باشد و این مساله را یکی از دلایل کاهش مخاطب تلویزیون دانست.

نشست‌های باشگاه طنز کندو هر ماه در مجموعه‌های فرهنگی محله تهرانسر اجرا خواهد شد.

برچسب ها: شب شعر کندو
نظر شما