جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۹
کد خبر: ۸۲۳۴۷
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
یادواره بر بال آسمان به مناسبت سالروز شهادت خلبان شهید عباس بابایی شامگاه شنبه 17 مردادماه در فرهنگسرای فردوس برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ یادواره بر بال آسمان به مناسبت سالروز شهادت خلبان شهید عباس بابایی شامگاه شنبه 17 مردادماه به کوشش خانه فرهنگ محصل و با مشارکت شهرداری منطقه 5 و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در فرهنگسرای فردوس برگزار شد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه پنج، شامگاه شنبه در این آیین یادآور شد: پاسداشت اسطوره های بزرگ دوران دفاع مقدس از وظایف اصلی ما در حوزه فرهنگی است که تلاش می کنیم این برنامه ها را در منطقه پنج شهرداری تهران گسترش دهیم.

آیین بزرگداشت خلبان شهید بابایی در فرهنگسرای فردوس برگزار شد

رئیس فرهنگسرای فردوس با بیان اینکه شهید عباس بابایی در ابعاد معرفتی و معنوی با سایر شهدای بزرگوار تفاوت هایی دارد افزود: تفاوت گذاشتن بین شهدا کار بسیار سخت و دشواری است اما باید بگویم که شهید بابایی در میان شهدای دیگر دوران دفاع مقدس از شخصیت متعالی و بالایی برخوردار بود.

کاظم در ادامه از همکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در برگزاری این آیین باشکوه تشکر کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد در هفته دفاع مقدس نیز برنامه هایی در پاسداشت خون شهدا و ایثارگران در فرهنگسرای فردوس برگزار کنیم.
 
شوق پرواز با کمک همرزمان شهید بابایی تهیه شد
در ادامه این مراسم تهیه کننده سریال شوق پرواز در سخنانی گفت: این سریال در باره زندگی شهید خلبان عباس بابایی و با کمک خانواده معظم و هم‌رزمان وی در مدت چهار سال تهیه شد.

یدالله صمدی افزود: با کمک روزنامه و سایر رسانه آرام آرام به شخصیت این شهید بزرگوار علاقمند شدم و به این ترتیب کار ساخت سریالی در پیرامون شهید عبلاس بابایی را شروع کردم.

وی با بیان اینکه در تهیه این سریال در طول چهار سال کار بسیار سخت و دشوار بود افزود: همزمان با پخش این سریال از تلویزیون همچنان درگیر کارهای فنی این سریال بودیم اما وقتی در یک نظر سنجی مردم در 10 سال اخیر برترین و موفق ترین سریال را شوق پرواز دانستند خستگی و کار دشوار این چهار سال از تنم خارج شد و مردم به من انرژی دادند.

صمدی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف بزرگم در این سریال این بود که نسل امروز و جوان را به تلویزیون بکشانم و از طریق رسانه ملی این شهید بزرگ را به جوانان مملکتم معرفی کنم و وقتی که مخاطبان جوانم در زمان پخش این سریال را از طریق شبکه اول می دیدم کلی انرژی می گرفتم.
 
همسرشهید: هنوز هم خواب عباس را می‌بینم
همسر شهید بابایی نیز در این مراسم در سخنانی با اشاره به سجایایی اخلاقی شهید بابایی افزود: پس از گذشت سالها از شهادت این شهید عشق و علاقه ام به وی به گونه ای است که هنوز هم خواب این شهید را می بینم و گاهی اوقات این خواب آنقدر واضح و روشن است که همانند رویا می ماند.

خانم حکمت گفت: در موقعیت‌های مختلف زمانی و مشغله های کاری زمانی که مشکلی در زندگی پیش می آمد همسرم به خوابم می‌آمد و به من کمک می‌کرد تا آن مشکل را برطرف کنم.

وی در ادامه به بیان خاطره‌ای از این شهید بزرگوار پرداخت و افزود: با توجه به اینکه پدر و مادر هر دو فرهنگی بودند پدر شهید بابایی در زمان نوجوانی مسئولیت آموزشی و تربیتی او را بر عهده پدر و مادرم قرار داده بودند.

آیین بزرگداشت خلبان شهید عباس بابایی با تقدیر از همسر، همرزمان، عوامل فیلم شوق پرواز و نویسندگان کتاب پرواز تا بینهایت شامگاه شنبه در فرهنگسرای فردوس برگزار و در آن یاد و خاطره شهید بابایی گرامی داشته شد.


نظر شما