سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۹
کد خبر: ۸۲۳۶۵
|
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
محمود صلاحی در مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق(ع):
مراسم سوگواری شهادت بنیان‌گذار مکتب تشیع امام جعفر صادق(ع) در نمازخانه ساختمان ستاد مرکزی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور رئیس، معاونان و مدیران ارشد این سازمان برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ مراسم سوگواری امام ششم شیعیان با حضور جمعی از کارکنان و مدیران ارشد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ظهر امروز 19 مرداد در در هیئت مکتب الصادق(ع) این سازمان برگزار شد.

محمود صلاحی در ابتدای مراسم با اشاره به اهمیت برگزاری مناسبت های مذهبی در سازمان ها و ادارات گفت: سازمان ها و نهادها باید در مناسبت های مختلف مذهبی، چه اعیاد و چه عزاداری ها، مراسم شادی و سوگواری برگزار کنند. البته این برنامه ها باید متنوع، اثرگذار و فاخر باشند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تاکید کرد: سرمنشاً فرهنگ ما، دین و مذهب ماست. بعد از قرآن، سرلوحه ما اهل بیت علیهم السلام است. بهتر است اینگونه برنامه ها در روزهای دیگر سال هم ادامه پیدا کند و سازمان فرهنگی هنری برای دیگر سازمان ها و ادارات تابعه شهرداری تهران، به یک الگو تبدیل شود.

در ادامه حجت الاسلام حسن ناصری پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به کتاب خصائص الحسینیه گفت: حضور در چنین مراسمی سعادتی می خواهد که نصیب هر کسی نمی شود. مرحوم شیخ جعفر شوشتری در کتاب خصائص الحسینیه اهمیت هیئات عزاداری را به طور کامل تشریح کرده است.

ناصری پور با اشاره به شرایط خاص دوران امام جعفر صادق(ع) از سال های امامت ایشان به عنوان دوران شکوفایی اسلام یاد کرد و دقایقی به ذکر مصیبت پرداخت. مداحی، سینه زنی، و اقامه نماز جماعت از دیگر بخش های این مراسم بود. 



نظر شما