جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۳
کد خبر: ۸۲۴۱۲
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
اردوی زیارتی امام زاده صالح با عنوان «یاوران عشق» 25 مرداد از سوی خانه فرهنگ فرزانگان برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ ویژه برنامه «یاران عشق» اردوی زیارتی امام‌زاده صالح(ع) با هدف گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگو‌های دینی، تقویت هویت اسلامی_ایرانی و به منظور پاسخگویی به نیاز‌های فرهنگی شهروندان منطقه برگزار می‌شود.  
                                                                                        
در این اردو شرکت کنندگان ضمن قرائت فاتحه برمزار شهدای هسته‌ای از جمله شهید دکتر شهریاری و دیگر شهدای گمنام واقع در محوطه صحن امامزاده صالح(ع) به زیارت صالح ابن موسی الکاظم می‌روند و در این مکان مقدس بعد از اقامه نماز از مکان‌های دیدنی اطراف حرم از جمله بازار بزرگ تجریش دیدن کرده و در پایان نیز از همه شرکت کنندگان در این اردو پذیرایی می‌شود.

امامزاده صالح نام زیارتگاهی در محله تجریش تهران است. آن‌گونه که از کتیبه بالای سردر صحن برمی‌آید و براساس کتب بحرالانساب و کنز الانساب، از پسران امام موسی کاظم و برادران امام هشتم شیعیان علی‌ابن‌موسی‌رضا(ع) است. این زیارتگاه یکی از بزرگترین و مشهورترین زیارتگاه‌های تهران است. بنای امامزاده از سال ۱۳۵۱ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته و به شماره ۹۰۹ ثبت گردیده است. تعداد زوار این امامزاده در حدود ۳۰ هزار تن در روز برآورد شده است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این اردو می‌توانند از 25 مردادماه ساعت 9 به نشانی نارمک، انتهای خیابان گلستان، جنب بوستان تسلیحات، کوچه شهید گلستانی، پلاک 128 مراجعه کرده و یا با شماره 77818842 تماس بگیرند.
نظر شما