جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۱
کد خبر: ۸۲۴۷۰
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
در بازدید از مراکز فرهنگی و هنری منطقه ۴ تهران
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بازدید از مراکز فرهنگی و هنری منطقه ۴ گفت: در تهران باید فرهنگ شهروندی را آموزش دهیم تا با آموزش به رشد و تعالی فرهنگی برسیم؛ در زمینه هنری باید به قدری امکانات داشته باشیم تا آثار هنری به بهترین شکل در نگارخانه‌ها و سالن‌ها به نمایش درآید.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه بازدیدهای هفتگی از مناطق مختلف پایتخت، به همراه جمعی از معاونان و مدیران ارشد این سازمان از مراکز فرهنگی و هنری منطقه ۴ تهران بازدید کرد.

صلاحی در این بازدید که از خانه فرهنگ صدف آغاز شد، از کتابخانه لویزان، خانه مشارکتی محله علم و صنعت، کتابخانه امید، مجتمع فرهنگی هنری حکیمیه و فرهنگسرای هنگام دیدن کرد و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف فرهنگسرای اشراق، در جریان روند برگزاری جشنواره اقوام ایرانی و سینمای در حال احداث «گلبانگ» در این فرهنگسرا قرار گرفت.
  
محمود صلاحی در پایان این بازدید پنج ساعته، در جلسه‌ای که با حضور مدیران و معاونان ارشد سازمان و کارکنان فرهنگسرای اشراق برگزار شد، با اشاره به گستردگی منطقه ۴ گفت: این منطقه با یک میلیون نفر جمعیت، دو برابر استان سمنان سکنه دارد و پرجمعیت‌ترین منطقه تهران است و برای این جمعیت، فضاهای فرهنگی هنری کافی وجود ندارد.
 
صلاحی با تقدیر از زحمات علیرضا زندوکیل مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴ گفت: این منطقه از تهران نقاط قوت فراوان و نیازهای جدی برای توسعه فرهنگی و هنری دارد که فضای فرهنگی هنری فعلی با مشارکت شهرداری منطقه باید گسترش پیدا کند.
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: در تهران باید فرهنگ آموزی داشته باشیم و با آموزش به رشد و تعالی فرهنگی برسیم. باید به قدری امکانات داشته باشیم که هر کسی که نقاشی می‌کشد، بتواند آثارش را در نگارخانه‌ها به نمایش بگذارد و تمام هنرمندان تازه کار بتوانند هنر خود را بروز بدهند.
 
وی ضمن تقدیر از کلاس‌های متنوع آموزشی فرهنگسرای اشراق تاکید کرد: باید برای تمام اقشار، از کودکان زیر ۷ سال تا سالمندان، کلاس‌های متنوع فرهنگی و هنری داشته باشیم تا عموم مردم بتوانند از فضاهای آموزشی استفاده کنند.
  
محمود صلاحی با اشاره به سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای هنگام و همچنین سینمای در حال احداث فرهنگسرای اشراق گفت: با اندک تغییری، باید سالن‌های آمفی تئاتر مراکز فرهنگی برای نمایش فیلم‌های سینمایی مهیا شوند و هر روز چندین فیلم اکران کنند. مزیت مراکز فرهنگی این است که نزدیک منازل مسکونی شهروندان است و دسترسی به این مراکز آسان‌تر است.
 
وی اضافه کرد: سینما مهم است، اما تئاتر مهم‌تر است. باید در حوزه هنرهای نمایشی بیشتر کار کنیم و در مرحله اول هر شب ۵۰ نمایش و در مرحله دوم در کلانشهر تهران، مانند شهرهای بزرگ دنیا هر شب به طور همزمان ۱۰۰ تئاتر در حال اجرا داشته باشیم.
 
صلاحی با اشاره به فضای مفرح کتابخانه امید در شهرک امید گفت: باید در بوستان‌های بزرگ کتابخانه بسازیم. فضای این کتابخانه ها را هم باید برای آسایش مردم تجهیز کنیم. هر چقدر کتاب و کتابخوانی و کتابخانه بیشتر شود آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود.
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان با استقبال از برگزاری جشنواره اقوام ایرانی گفت: باید برنامه‌هایی از این دست، گسترش پیدا کند و هر روز برای جمعیت هشت میلیونی تهران که از اقوام مختلف هستند برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری داشته باشیم.

مطالب مرتبط
برچسب ها: صلاحی
نظر شما