پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۳
کد خبر: ۸۲۴۸۲
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
احیای جلسات خانگی قرآن کریم در مجتمع‌های مسکونی
با هدف ترویج فرهنگ انس با قرآن و احیای جلسات خانگی و مردمی قرآنی، نخستین خانه قرآن غرب پایتخت از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه۲۲ افتتاح می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ نشست هماهنگی ایجاد خانه‌های قرآن روز سه‌شنبه 27 مرداد برگزار شد. در این نشست بر توسعه برنامه‌های قرآنی در محلات و مجتمع‌های مسکونی تاکید شد.
 
این نشست با حضور امیرآبادی قائم مقام معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 22 و روسای فرهنگسراهای تهران و قرآن برگزار شد، امیر حسین قربانی رییس فرهنگسرای تهران و مدیرفرهنگی هنری منطقه، از افتتاح نخستین خانه قرآن غرب پایتخت در محله کوهک خبر داد.

رییس فرهنگسرای تهران در این نشست گفت: پیرو تاکید رییس سازمان فرهنگی هنری بر احیای فعالیت‌های قرآنی متکی بر ظرفیت‌های مردمی در محلات، با گشایش خانه قرآن محله کوهک و همچنین تاسیس کانون‌های مردمی قرآن در کتابخانه‌های تحت پوشش در منطقه، طرح قرآنی شدن منطقه۲۲ را کلید خواهیم زد.
 
قربانی افزود: فعالیت‌های خانه قرآن در رده سنی کودک و نوجوان شامل حفظ، قرائت، روانخوانی، آموزش خواندن ادعیه و زیارت عاشورا، کمیل، رجب و شعبان، اذان و اقامه خواهد بود. همچنین در رده‌های سنی میانسال در بلوک‌های مجتمع مسکونی از طریق مدیران مجتمع‌ها جلسات خانگی برگزار خواهد شد.
  
راه‌اندازی فروشگاه‌های قرآنی با نام سراج در فرهنگسراهای شهر تهران
علی اکبر توپچی رییس فرهنگسرای قرآن نیز در این نشست از ارایه پیشنهاد راه‌اندازی فروشگاه‌های قرآنی و ساخت سازه‌هایی به نام سراج برای جانمایی محصولات قرآنی و استقرار آن در فرهنگسراهای 22 منطقه خبر داد.
 
توپچی گفت: راه اندازی خانه قرآن در مدیریت‌های فرهنگی 22 منطقه موجب مانوس شدن بیشتر شهروندان با قرآن و آموزه‌های قرآنی خواهد شد.
وی اظهار کرد: با استفاده از کمک دلسوزان قرآنی و نیروهای مردمی که بازوی قرآنی مناطق هستند می‌توان در محلات انجمن‌های مردمی قرآنی راه اندازی کرد.
 
قائم مقام معاونت اجتماعی شهرداری منطقه ۲۲ نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های موجود در منطقه برای گسترش فعالیت‌های قرآنی گفت: منطقه ۲۲ با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند تبدیل به یکی از قرارگاه‌های فرهنگ قرآنی شود.
امیرآبادی افزود: در این منطقه با افتتاح خانه قرآن شاهد پیشرفت و تعالی بیشتری در عرصه آموزش‌های قرآنی خواهیم بود. در این منطقه استادانی چون ابوالقاسمی و عباس سلیمی وجود دارند که می‌توانند ما را در این زمینه یاری کنند.

نظر شما