جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۱۴
کد خبر: ۸۲۵۳۸
|
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸
اعلام برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دهه کرامت:
سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برپایی فرهنگسرای موقت زیارت در سطح شهر تهران گفت: برپایی این فرهنگسرا در مراکز پرتردد مناطق ۲۲گانه امکان آشنایی مخاطبان را با فعالیت‌های فرهنگسراها بیشتر فراهم می‌کند و حال و هوای امام رضایی به فضای شهر می‌هد.
حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور در گفتگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره برنامه‌های دهه کرامت این سازمان گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علاوه بر تمام جشن‌ها و برنامه‌هایی که در ایام دهه کرامت در فرهنگسراهای مختلف اجرا می‌کند، با هدف معرفت‌افزایی به موضوع زندگی امام رضا(ع) اقدام به راه‌اندازی و ایجاد فرهنگسرای زیارت در میادین و مکان های پرتردد مناطق 22 گانه شهر تهران کرده است.

وی افزود: در این فرهنگسراهای موقت، محصولات فرهنگی مناسب با صفات امام رضا(ع) در حوزه سبک زندگی این بزرگوار ارائه می‌شود. از طرفی، در بحث سلامت که از موضوعات مهم زندگی امروز ماست، در باب طب الرضا اطلاعاتی به مخاطبان داده می‌شود تا با این نگاه در حوزه سلامت بیشتر آشنا شوند. ارائه کارهای فرهنگی و هنری از جمله عکس و نقاشی و پوستر از دیگر برنامه‌های این فرهنگسراهاست.

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که چرا فعالیت‌های فرهنگسراهای زیارت در محل اصلی فرهنگسراها صورت نگرفته است، گفت: فرهنگسراها برنامه‌های خاص خود را برای این ایام تنظیم کرده‌اند. ایجاد این فرهنگسراها موجب جذب مخاطب جدید می‌شود. برپایی فرهنگسرای موقت در مراکز پرتردد مناطق 22گانه تهران امکان آشنایی مخاطبان را با فعالیت‌های فرهنگسراها بیشتر فراهم می‌کند. از طرف دیگر، اجرای چنین برنامه‌هایی حال و هوای امام رضایی به فضای شهر می‌هد. 

ناصری پور افزود: در مناطق جنوب تهران، کاروان خادمان حضرت رضا(ع) را با هماهنگی برخی مساجد و با حضور نقاره‌زن‌ها برگزار می‌کنیم تا شهر حال و هوای امام رضا(ع) به خود بگیرد. امیدوارم که این اقدام برکات ویژه‌ای برای ما به همراه داشته باشد.

وی درباره فرهنگسرای زیارت مستقر در فرودگاه مهرآباد و راه آهن گفت: در شب و روز ولادت امام هشتم، چند محصول ویژه و جدید با نگاه سبک زندگی در بسته‌بندی‌های مشخص بین زائران در فرودگاه مهرآباد و راه آهن و مخاطبان فرهنگسرا توزیع می‌شود. این بسته شامل کتاب و بروشور و تسبیح متبرکی است که با هدف آموزش مراسم زیارت آن حضرت تهیه شده است.

ناصری‌پور با اشاره به اجرای مراسمی ویژه در فرهنگسرای اندیشه گفت: این مراسم در عصر روز میلاد امام هشتم با کمک خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود. لازم است که از تلاش همکاران منطقه 7 برای برپایی چنین همایشی تشکر و قدردانی کنم.

وی با اشاره به برنامه «رأفت کریمانه» گفت: یکی از برنامه‌های ما در این ایام که برگرفته از الگوی «رأفت کریمانه» است، نهادینه کردن رسم ریش‌سفیدی میان اعضای خانواده برای رفع مشکلات است. در این برنامه از هنرمندان و چهره‌های سرشناس هنری و ادبی دعوت کرده‌ایم تا میان زوج‌هایی که در مسائل خانوادگی به اختلاف رسیده‌اند و در شرف طلاق هستند، وساطت کنند و مانع از فروپاشی نهاد خانواده شوند. این طرح به صورت آزمایشی انجام می‌شود و تاکنون نتایج مثبتی از آن دریافت کرده‌ایم. امیدواریم نهادهایی که در راستای بهبود امور خانواده کار می‎کنند بتوانند به ما در این امر مهم یاری برسانند.

وی در پایان گفت: نصب پوسترها و پلاکاردهای متنوع متناسب با دهه کرامت در فضای شهر از جمله اقدامات بخش روابط عمومی سازمان است. لازم است که از کلیه نهادهایی که برای برپایی مراسم دهه کرامت ما را یاری رسانده‌اند، به ویژه بنیاد امام رضا(ع) و مجموعه شهرداری تهران تشکر و قدردانی کنیم.

فرهنگسرای زیارت در منطقه یک، ورودی شهرک شهید محلاتی و ابتدای جماران، منطقه دو میدان کاج، منطقه سه روبروی درب فرهنگسرای ارسباران، منطقه 4 فرهنگسرای اشراق، منطقه 5 میدان صادقیه، منطقه 6 میدان ولیعصر ابتدای بلوار کشاورز، منطقه 7 میدان پالیزی، منطقه 8 میدان نبوت، منطقه 9 بوستان شمشیری، منطقه 10 امامزاده معصوم، منطقه 11 میدان منیریه، منطقه 12 باب همایون، منطقه 13 فلکه دوم نیروی هوایی، منطقه 14 میدان امام حسن مجتبی(ع)، منطقه 15 مسجد سیدالشهدا در ابتدای جاده امام رضا(ع)، منطقه 16 فلکه چهارم خزانه، منطقه 17 بوستان بهاران، منطقه 18 بلوار یافت آباد میدان معلم، منطقه 19 بوستان 22 بهمن، منطقه 20 مترو شهر ری، منطقه 21 بوستان نرگس و منطقه 22 بوستان باغ نو برپا خواهد شد.

نظر شما