جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۷
کد خبر: ۸۲۵۶۳
|
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
فرهنگسرای خاوران برنامه استقبال از خادمین حرم امام رأفت و مهرمانی را به مناسبت سالروز میلاد امام مهربانی ها ضامن آهو امام رضا(ع) با حضور خادمین حرم امام رضا(ع) و مشتاقان و عاشقان آن امام بزرگوار برگزار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ این برنامه قبل از اذان مغرب با حضور و استقبال کم نظیر مردم منطقه 15  و با استقبال از خادمین حرم مطهر امام غریب از خیابان اتابک به سمت مسجد علی ابن موسی الرضا(ع) آغاز شد.

همراهی شهروندان و ارادت ایشان به اهل بیت(ع) که با نوای اذان، آسمان را عطر آگین کرده بود، حال و هوای معنوی مشتاقان حرم با صفای سلطان خراسان را در ذهن حضار تداعی می کرد. بعد از اقامه نماز جماعت حجت الاسلام سید حمید میرباقری در سخنانی از روش و ویژگی های زندگی امام رضا(ع) در تکریم و اهمیت خانواده ، شیوه رفتاری امام در آداب کمک به فقرا و بیان احادیثی در این خصوص، بیان کرامت و بخشندگی خاندان نبوت و امامان شیعیان به خصوص امام رضا(ع) و همچنین اهمیت گره گشایی و رفع مشکل از مسلمانان، فضیلت صدقه و ... گفت.

مولودی خوانی مداح اهل بیت آقای حمید رمضان پور در مدح و ثنای اهل بیت(ع) و میلاد امام رضا(ع) و همچنین شعرخوانی آیینی شاعر اهل بیت سیامک رجاور که با اشعار خود در مدح امام رأفت و مهربانی با عنوان شاهنامه اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در این برنامه از خانواده سه شهید بزرگوار شهید علیرضا حاتمی، شهید سید رضا مهدیان و شهید علیرضا قنبری که با نام زیبای امام رضا(ع) نامگذاری شده بودند تقدیر شد و هدایایی به رسم یادبود به خانواده های این عزیزان اهداء گردید.


نظر شما