چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۲
کد خبر: ۸۲۵۸۳
|
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
اکرم هادی مسئول نگارخانه ابن‌سینا مطرح کرد:
به گفته اکرم هادی مسئول نگارخانه ابن سینا، نزدیکی این مرکز به دانشگاه الزهرا و دانشگاه علم و فرهنگ باعث تعامل خوبی با دانشجویان و بهره بردن از نظرهای ایشان شده‌است.
نزدیکی به دو مکان فرهنگی، از ویژگی‌های خوب نگارخانه ابن سینا استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مسئول نگارخانه ابن‌سینا که مدت یک‌سال در این فرهنگسرا مشغول به‌کار است، درباره فعالیت این نگارخانه گفت: نگارخانه ابن سینا نسبت به بعضی نگارخانه‌های سازمان از قدمت بیشتری برخوردار است. مزیت مهم نزدیک بودن این نگارخانه به دانشگاه الزهرا و دانشگاه علم‌و فرهنگ باعث تعامل خوب با این دو مرکز شده است.
  
اکرم هادی در اشاره به ارتباط با این دو دانشگاه بیان کرد: به دلیل ارتباط با استادان دانشگاه به لحاظ ایجاد زمینه گفت‌وگو و پژوهش که از وظایف نگارخانه‌هاست، از دانشجویان خلاق و مستعد نیز در فعالیت‌ها بهره‌مند می‌شویم.

وی ادامه داد: آنچه من از قبل برای نمایشگاه‌ها در نظر داشته‌ و اجرا کردم، قرار دادن اولویت بر پویایی و خلاقیت در فعالیت‌های نمایشگاهی است تا با ارج نهادن به پیشکسوتان هنر در همه زمینه‌های هنری، نمایشگاه‌هایی با دیدگاه‌های جدید هنری و آثاری که خلق آن با ذهنیت‌های خلاق و نو همراه است، برگزار کنیم.
 
هادی که پیش از این در نگارخانه‌های بهمن و شفق فعالیت داشته، گفت: نمایشگاه‌هایی که تاکنون برگزار کرده‌ایم در شاخه‌های متنوع هنرهای تجسمی با علاقه‌مندی مخاطبان و مراجعان تعیین و برگزار می‌شد.
 
وی افزود: در نمایشگاه‌های عکس هنرمندان آن با تلاش و درک از محیط بادیدی مینیمالیستی و جزیی نگر و یا با ذهنی پرسش‌گر به محیط اطراف نگریسته و به آن عمق بخشیده‌اند و یا با مونتاژ و هماهنگ کردن عکس‌های متفاوت بیننده را به دریافت‌های جدیدی از اثر هدایت کرده‌اند. در نمایشگاه‌های نقاشی که ‌نمونه‌ای از هنر مدرن است، با استفاده از هنرهای سنتی اندیشه‌ای متفاوت ارائه می‌شود. در نمایشگاه‌های خوشنویسی و نگارگری نیز ارائه اثری کاملا هنری و سنتی به اجرا درآمده‌ است. در کنار همه اینها تلاش می‌کنیم که برای تازه شدن فضای تجسمی معاصر که پیگیرانه و در سطحی فراگیر بوده، تاثیرات مطلوبی بگذارد.
 
مسئول نگارخانه ابن‌سینا در پایان گفت: در حقیقت فعالیت این نگارخانه نیازمند پیگیری‌ها و توجه بیشتری است تا بتوانیم در آینده نمایشگاه‌هایی بهتر از آنچه تاکنون بوده است، برگزار کنیم.
 
علاقه‌مندان برای بازدید از این نگارخانه می‌توانند به فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس(غرب)،ایران زمین شمالی، مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۳۶۶۳۶۶ تماس بگیرند.

مطالب مرتبط
نظر شما