پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۳
کد خبر: ۸۲۶۱۷
|
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
در مراسم گشایش نمايشگاه نقاشی حسين محجوبی عنوان شد
نمايشگاه نقاشی حسين محجوبی، نقاش و معمار پارک ساعی همراه با رونمایی از تمبر این هنرمند در فرهنگسرای ارسباران گشایش یافت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه نقاشی حسین محجوبی روز جمعه ۵ شهریور در فرهنگسرای ارسباران با حضور هنرمندان کامبیز درم بخش، جلیل رسولی، مهنوش مشیری و علاقه‌مندان به آثار این هنرمند برگزار شد. 
 
در مراسم گشایش این نمایشگاه حسین محجوبی با تشکر از حضور تمام علاقه‌مندان به آثار هنری‌اش در این نگارخانه گفت: من خوشحالم که توانسته‌ام گوشه‌ای از این عالم را در اثر خود نشان دهم. 

تمبر يادبود محجوبی بايد ۳۰ سال پيش رونمایی می‌شد 

جلیل رسولی، دومین سخنران بود که درباره اهمیت کارهای محجوبی گفت: بیش از ۴۰ سال است که آثار حسین محجوبی را می‌بینم و از آن‌ها لذت می‌برم. ایشان هنرمندی صاحب سبک است و آثارش را در هر جای دنیا به راحتی می‌توان تشخیص داد. 
 
حبیب درخشانی نیز با تشبیه این نمایشگاه به بهشت و تأکید بر اهمیت زیبایی‌شناسی خط و رنگ در نقاشی‌های محجوبی گفت: او در آثارش جهان بی‌‌‌نهایت خرد و بی‌‌‌نهایت بزرگ را نشان داده است. کار ایشان فرا‌تر از تصویر است. به همین علت همواره با دیدن آثار محجوبی به این نتیجه رسیده‌ام که در بهشت موعود هستم. 
  
وی سخنان خود را با اشاره به این نکته که آثار محجوب یادآور «بازگشت به گذشته در افق آینده» است، به پایان برد. 

تمبر يادبود محجوبی بايد ۳۰ سال پيش رونمایی می‌شد

کامبیز درم‌بخش، کاریکاتوریست، از دیگر مهمانان حاضر در این افتتاحیه بود که گفت: آثار محجوبی مقبولیت عام در کشور دارد. من هر جا رفته‌ام، از مهمانی گرفته تا مطب دکتر و...، همواره آثار ایشان را بر دیوار دیده‌ام. 
 
وی افزود: جالب است که محجوبی با این سن و سال، بیش از بسیاری از جوانان کار می‌کنند و در سال چند نمایشگاه نقاشی برپا می‌کنند. من استمرار ایشان را در کار‌هایشان ستایش می‌کنم. 
 
این هنرمند در پایان گفت: تمبرهایی که امروز رونمایی می‌شود، باید ۳۰ سال پیش در این مملکت منتشر می‌شد. در ایران همه اتفاق‌ها آرام آرام پیش می‌رود. 
 
سهراب هادی نیز با اشاره به اهمیت ارتباط هنر و هنرمند گفت: آقای محجوبی، مظهر اسمشان هستند. زیرا هم محجوبند و هم محجوب می‌اندیشند. و این امر، به خاطر مشاهده و کشف‌های ایشان است. 

تمبر يادبود محجوبی بايد ۳۰ سال پيش رونمایی می‌شد 

وی افزود: یکی از هنرمندان معاصر ایران که به متن توجه ویژه‌ای داشت، مرحوم علی حاتمی بود. او به هنر ایران خدمت فراوانی کرد زیرا فیلم «کمال الملک» را ساخت. یکی از قدرتمند‌ترین دیالوگ‌ها در این فیلم، کلامی است که به قلم مرحوم حاتمی ولی از زبان کمال‌الملک بیان می‌شود. او هنگام دفاع از خود می‌گوید: «من نقاشم و در دیار کلام غریبم». 
 
هادی در ادامه با اشاره به عنصر درخت در آثار محجوبی گفت: درخت یک نشانه است. وقتی در بیابان برهوت سرگردانیم و در جستجوی نشانه‌های رسیدن به حیات هستیم، دیدن درخت دلیلی بر حیات و بودن است. درختی که سایه دارد همیشه موجب نجات انسان‌هاست. امیدوارم که سایه هنر محجوبی نیز بر هنر ایران مستدام باشد. ایشان پدر هنر و درخت و انسان است. 
 
نعمت‌الله کیکاووسی دیگر مهمان این افتتاحیه گفت: محجوبی از مفاخر هنر ایران است که بسیاری از آثار او زینت‌بخش موزه‌هاست. 

مهنوش مشیری، هنرمند و از شاگردان محجوبی گفت: ‌ امیدوارم سایه هنر استاد بر سر هنر ایران مستدام باشد. 

این مراسم با ارائه دو لوح تقدیر از طرف فرهنگسرای ارسباران و معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به حسین محجوبی هم‌چنین رونمایی از تمبر یادبودی که تصویر یکی از آثار استاد است، به پایان رسید.
 
نظر شما