پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۰
کد خبر: ۸۲۶۷۴
|
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
برگزاری نخستین نمایشگاه و جشنواره فرهنگی هنری «ایران در تهران»
نخستین نمایشگاه و جشنواره فرهنگی هنری «ایران در تهران» با هدف نمایش جلوه‌های اصیل و بومی فرهنگ و آیین عشایر و اقوام ایران زمین به شهروندان با حضور ۲۳ استان کشور دربوستان جوانمردان ایران برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ این جشنواره با رویکرد ترویج سبک زندگی مبتنی بر ظرفیت‌های بومی کشور و تامین بهینه اوقات فراغت شهروندان به مدت ۲ هفته در فضایی ۵ هزار متری و در قالب برپایی بیش از ۶۰ غرفه و چادر عشایری میزبان عموم شهروندان خواهد بود. 

در نخستین نمایشگاه و جشنواره فرهنگی هنری «ایران در تهران» گروه‌های هنری اقوام کرد، بلوچ، لر، قشقایی، کرمانج، ترکمن، آذری، گیلک، خراسانی و جنوب کشور هر شب به نمایش و ارائه هنر، موسیقی و آیین‌های خود خواهند پرداخت و همچنین صنایع دستی، هنرهای سنتی، سوغات و غذاهای سنتی ۲۳ استان کشور عرضه خواهد شد.

عشایر ایران به بوستان جوانمردان کوچ می‌کنند

تبیین و معرفی ویژگی‌های اصیل فرهنگ و سبک زندگی عشایر و اقوام ایرانی با برپایی نمایشگاه محتوایی «زندگی ایرانی»، ترسیم خانواده منسجم و عاری از طلاق در میان عشایر و اقوام ایران و ارائه سخنرانی‌های کوتاه و هم چنین برگزاری مسابقه غذاهای سنتی و محلی با عنوان غذای سالم از دیگر بخش‌های این جشنواره است. 

فرهنگسرای تهران این جشنواره را با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران، موسسه کوچ ایل قشقایی و شهرداری منطقه ۲۲ از ۱۲ تا ۲۷ شهریور برگزار می‌کند و شهروندان در این ایام می‌توانند هر روز از ساعت ۱۷ الی ۲۳ از بخش نمایشگاهی و برنامه‌های زنده این جشنواره بازدید کنند.

نخستین نمایشگاه و جشنواره فرهنگی هنری «ایران در تهران» در بوستان جوانمردان ایران به نشانی بزرگراه همت، بلواردهکده المپیک، ضلع شمالی بوستان جوانمردان، میزبان علاقمندان است و شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۴۴۱۴۳۷۷۷. تماس بگیرند.

مطالب مرتبط
نظر شما