پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۲
کد خبر: ۸۲۷۳۳
|
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
اقوام سراسر کشور در جشنواره «ایران در تهران» هنرنمایی می‌کنند
به مناسبت روز مردم‌شناسی، شبانه‌های فرهنگی ایل قشقایی با حضور میهمانانی از اقوام سراسر کشور در بوستان جوانمردان برگزار می‌شود.
شبانه فرهنگی ایل قشقایی در پایتخت به مناسبت روز مردم‌شناسیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در آستانه ۱۴ شهریور زادروز بزرگداشت دانشمند شهیر و مردم‌شناس بزرگ «ابوریحان بیرونی» که در تقویم ملی روز مردم‌شناسی نامگذاری شده است؛ ایل قشقایی با استقرار در محل برگزاری نخستین نمایشگاه و جشنواره فرهنگی هنری «ایران در تهران» به مدت دو هفته میزبان گروه‌های هنری اقوام خواهد بود.

نخستین جشنواره فرهنگی هنری «ایران در تهران» ۱۲ شهریور به همت فرهنگسرای تهران و موسسه ایل قشقایی در بوستان جوانمردان ایران گشایش می‌یابد و تا ۲۷ شهریور با برنامه‌های فرهنگی هنری متنوع با رویکرد ترویج سبک زندگی مبتنی بر ظرفیت‌های بومی کشور ادامه خواهد داشت. 

در این هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۳ با حضور شاخص‌ترین گروه‌های هنری اقوام، فرهنگ و هنر و آیین‌های عشایر و اقوام ایرانی به نمایش در می‌آید.

آذری‌ها با گروه هنری داغلار، خراسانی‌ها با گروه مدیران شیخ جام، کرد‌ها با گروه ساولاغ، بوشهری‌ها با گروه آوای جنوب و کرمانج‌ها با گروه شیلان از جمله گروه‌های هنری هستند که با میزبانی ایل قشقایی در جشنواره «ایران در تهران» برنامه شبانه خواهند داشت. 

همچنین صنایع دستی، هنرهای سنتی، سوغات و غذاهای سنتی ۲۳ استان کشور در بیش از ۶۰ غرفه و چادر عشایری در فضایی به مساحت ۵ هزار متر مربع عرضه خواهد شد. 

تبیین و معرفی ویژگی‌های اصیل فرهنگ و سبک زندگی عشایر و اقوام ایرانی با برپایی نمایشگاه محتوایی «زندگی ایرانی»، ترسیم خانواده منسجم و عاری از طلاق در میان عشایر و اقوام ایران و ارایه سخنرانی‌های کوتاه و هم چنین برگزاری مسابقه بزرگ غذاهای سنتی و محلی با عنوان غذای سالم از دیگر بخش‌های این جشنواره است. 

فرهنگسرای تهران این جشنواره را با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران، موسسه کوچ ایل قشقایی و شهرداری منطقه ۲۲ از ۱۲ تا ۲۷ شهریور برگزار می‌کند و شهروندان در این ایام می‌توانند هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۳ از بخش نمایشگاهی و برنامه‌های زنده فرهنگی هنری این جشنواره بازدید کنند. 

نخستین نمایشگاه و جشنواره فرهنگی هنری «ایران در تهران» در بوستان جوانمردان ایران به نشانی بزرگراه همت، شهرک المپیک، میدان المپیک، میزبان علاقمندان است.
مطالب مرتبط
نظر شما