پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۵
کد خبر: ۸۲۷۳۷
|
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
مدیرکل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:
مهدی محمدی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به همکاری این سازمان با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو گفت:همکاری نهادهای فرهنگی نقش مهمی در معرفی کشور در عرصه‌های بین‌المللی دارد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مهدی محمدی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران برای حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو به یک نقطه نظر مشترک رسیده و ظرفیت‌ها و امکانات خود را برای حضور شایسته ایران در این رویداد بین‌المللی هم‌افزایی کردند. 
   
وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب مسکو یک الگوی موفق برای همکاری مشترک دو نهاد برای حضور در رویداد فرهنگی بین‌المللی است، ابراز امیدواری کرد که این همکاری‌ها مستمر شود. 
  
محمدی گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دوره جدید مدیریتی خود نگاه ویژه‌ای برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی و معرفی فرهنگ و هنر کشور به ویژه شهر تهران در این محافل دارد و برنامه‌ریزی‌هایی در این حوزه خواهد داشت. 
  
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه نمایشگاه کتاب مسکو یکی از معتبر‌ترین نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب جهان است، افزود: امسال ایران میهمان ویژه این نمایشگاه بین‌المللی است و با توجه به مذاکرات علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با محمدباقر قالیباف شهردار تهران، شهرداری و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز نقشی در برگزاری این رویداد فرهنگی بین‌المللی دارد. 
  
وی با اشاره به پیمان خواهرخواندگی تهران و مسکو گفت: این پیمان خواهرخواندگی ابعاد وسیعی داشته و موجب همکاری در تمامی حوزه‌ها به خصوص حوزه فرهنگ و هنر می‌شود. 
 
محمدی با اشاره به دیدار رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با رییس دپارتمان فرهنگی شهرداری مسکو افزود: در این دیدار زمینه‌های همکاری سازنده بین این دو شهر بررسی و توافقاتی برای برگزاری برنامه‌ها و نشست‌های فرهنگی در تهران و مسکو انجام شد و امیدوارم حضور سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نمایشگاه کتاب مسکو برای اقدام‌های بعدی در این حوزه راه‌گشا باشد. 
  
وی از برگزاری هفته فرهنگی تهران با عنوان «تهران-مسکو؛ سیمای فرهنگی دو پایتخت» (۱۱ تا ۱۵ شهریورماه) در نمایشگاه کتاب مسکو خبرداد و گفت: در این هفته برنامه‌های فرهنگی و هنری با حضور گروه‌ها و چهره‌های شناخته شده کشور به خصوص شهر تهران برگزار می‌شود. 
 
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرای نمایش عروسکی و خیمه شب بازی توسط گروه راگا و گروه موسیقی وزیری به سرپرستی کیوان ساکت و خوانندگی محمد معتمدی ۱۱شهریورماه در برنامه «عصر تهران» را از جمله برنامه‌های این هفته فرهنگی عنوان کرد. 
  
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب کاریکاتور و عکس تهران در هفته فرهنگی تهران در مسکو گفت: در این هفته با عرضه محصولات فرهنگی، مکتوبات، پژوهش‌ها و تولیدات شهرداری تهران به زبان‌های انگلیسی و روسی سعی می‌کنیم پیشینه، جذابیت‌ها و زیبایی‌های تهران به خصوص تهران مدرن و تهرانی که امروز باید به دنیا شناسانده شود، معرفی کنیم. 
 
محمدی برگزاری «عصر شعر تهران» (۱۲شهریورماه) با حضور افشین یداللهی، گروس عبدالملکیان، فاضل نظری و جمعی از شاعرن روس و نشست «عصر فرهنگ و هنر تهران» (۱۳شهریورماه) با حضور مقام‌های رسمی ایران و روسیه؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و تجلیل از تهران‌شناسان برجسته روس را از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی تهران در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو برشمرد. 
  
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: نشست «عصر شاهنامه» (۱۴شهریورماه) با حضور میرجلال‌الدین کزازی و استادان شاهنامه‌پژوه روس، اجرای نقالی ایرانی و نشست «عصر داستان تهران» (۱۵شهریورماه) با حضور هوشنگ مرادی کرمانی و مینا فرشیدنیک دبیر جایزه داستان تهران و قرائت داستان‌های برگزیده این جایزه به زبان فارسی و روسی از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی تهران در مسکو است. 
 
وی تاکید کرد: در تلاش هستیم با همکاری رسانه‌های کشور روسیه، اهالی فرهنگ و ادب روس و کسانی که علاقه‌مند به فرهنگ و هنر ایران زمین بتوانند به نحو شایسته‌ای از برنامه‌های هفته فرهنگی تهران در مسکو بهره ببرند. 
  
بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو ۱۱ تا ۱۵ شهریورماه در محل بوستان «ودنخواه» برگزار می‌شود. 
ایران میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است. موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با شعار «ایران، مهد فرهنگ و تمدن» به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه در فضایی به مساحت ۳۱۲ مترمربع شرکت می‌کند که به صورت رایگان و برمبنای تفاهم‌نامه با طرف روسی در اختیار ایران قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
نظر شما