چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۹
کد خبر: ۸۲۷۶۴
|
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
نمایشگاهی از آثار نقاشی و نگارگری سحر طالشی و راضیه دوستی در نگارخانه مریم برگزار می‌شود.
نمایشگاه گروهی نقاشی و نگارگری در نگارخانه مریمبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این دو بانوی هنرمند در آثار خود سعی در یافتن راهی برای معاصر کردن هنر اصیل و نقاشی سنتی داشته‌اند تا نگرش‌ها و دریافت‌های شخصی خود را نسبت به سنت، مدرنیسم، جهان دیروز و امروز و هنرجهانی و محلی از طریق آن ابراز کنند.

این نمایشگاه، کوششی است برای یافتن راه‌کارهایی مناسب برای تغییر و تبدیل نقاشی سنتی به هنری معاصر که بنا به عقیده بسیاری از کار‌شناسان هنری در ایران، یکی از دلایل نا‌هماهنگیِ نقاشی سنتی معاصر ایران با عصر حاضر، فاصله گرفتن این رشته از هنرهای تجسمی و قرار گیری آن در گروه صنایع دستی یا هنرهای سنتی است.

بدون تردید یکی از عوامل رشد و پیشرفت نقاشی سنتی، ایجاد تغییر ساختاری و مفهومی در شیوه سنتی آن است. این تغییر دیدگاه با رویکردهای جدید و التقاطی- انتقادی زمینه‌ای برای نقاش فراهم می‌آورد تا با نگاهی کنایه آمیز و منتقدانه، دورنمایی از حقایق آشکار و پنهانِ جهان پیرامون را به تصویر کشیده و باعث تحول و آگاهی در جامعه و مخاطب معاصر شود.
 
آیین گشایش این نمایشگاه دوشنبه ۱۶ شهریورماه ساعت ۱۶ تا ۱۹ است و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۱ شهریور به استثنای روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۹ برای بازدید از این نمایشگاه به نشانی  تهران، خیابان کریمخان، نبش خیابان نجات الهی شمالی، بوستان حضرت مریم (س) نگارخانه مریم مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۹۲۲۱۲۱ تماس بگیرند.
مطالب مرتبط
نظر شما