جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۰
کد خبر: ۸۲۹۱۹
|
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
در جلسه‌ای با حضور رئیس و جمعی از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری، ضمن قدردانی از زحمان احسان کاظم، بیژن پورمند به عنوان مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ و رئیس فرهنگسرای فردوس معارفه شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، صبح امروز آیین تکریم و معارفه مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ و رئیس فرهنگسرای فردوس با حضور محمود صلاحی، رئیس سازمان؛ حجت الاسلام ناصری‌پور، سرپرست معاونت فرهنگی سازمان؛ محسن اسدی، شهردار منطقه ۵ و جمعی از مدیران فرهنگی و هنری در فرهنگسرای فردوس برگزار شد. 
 
فرهنگ غنی مردم دلیل امنیت و آرامش امروز ایران است 
محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری در این مراسم گفت: موضوع فرهنگ و هنر مسئله‌ای است که از آن بسیار گفته و شنیده شده است. اما موضوعات جدیدی را می‌شود از آن استخراج کرد. 
   
وی دلیل امنیت و آرامش ایران را فرهنگ غنی مردم آن دانست و افزود: اگر امروز غیر از ایران اسلامی بقیه منطقه در آتش جهل و بی‌فرهنگی گروه‌های تکفیری می‌سوزد به علت خلأ فرهنگی است. امروز نفس کشیدن گروه‌های تکفیری حاصل بی‌توجهی به کار فرهنگی در دهه‌های قبل است. آن‌ها همه آثار فرهنگی در جهان اسلام را به نابودی کشانده‌اند. اما یک تیر خالی نیز به طرف اسرائیل شلیک نکرده‌اند. در حقیقت این‌ها در بستری از عدم کار فرهنگی شکل گرفته‌اند. 
 
  تکریم و معارفه مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ برگزار شد
 
صلاحی با تاکید بر اینکه سرچشمه لطمه‌های اقتصادی نیز مشکل فرهنگی است، ادامه داد: اگر اقتصاد ما به اشتباه رفته، مشکل فرهنگی بوده است. در مدارس به دانش‌آموزان می‌گویند که ایران کشوری نفت‌خیز و ثروتمند است و به این ترتیب دغدغه اقتصادی را برای ایشان ایجاد نمی‌کنند. 
  
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: ایران را پادشاهان به عقب بردند و تبدیل به کشوری مستعمره کردند. اما امام خمینی(ره) آن را مستقل کرد و امروز تاثیر جمهوری اسلامی در سطح منطقه باعث شده که قدرت‌های استکبار نسبت به ما ترس داشته باشند. 
   
صلاحی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران یکی از مجهز‌ترین پایگاه‌های فرهنگی هنری ایران است و مسئولیت‌های بسیار گسترده‌ای دارد، گفت: البته خرده فرهنگ‌های استان‌های مختلف نیز باید معرفی شده و شناسنامه‌دار شوند. 
    تکریم و معارفه مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ برگزار شد
وی با اشاره به تکریم احسان کاظم گفت: از زحمات آقای کاظم بسیار تشکر می‌کنم. آقای پورمند نیز سوابق طولانی در سازمان دارند و از سال ۷۶ در سازمان مشغول به کار هستند. در واقع ما وظیفه داریم از همه کسانی که در حوزه فرهنگی زحمت می‌کشند تشکر کنیم چرا که امروزه هیچ حوزه‌ای مهم‌تر از فرهنگ نیست. این حوزه سرآمد همه حوزه‌هاست و زیربنایی‌ترین حوزه است چراکه آنچه نسل گذشته را به نسل آینده پیوند می‌دهد، فرهنگ است. 
 
صلاحی در انتها از زحمات احسان کاظم در حوزه فرهنگی تشکر و برای بیژن پورمند مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ و رئیس فرهنگسرای فردوس آرزوی موفقیت کرد. 
 
در این مراسم احسان کاظم به عنوان رئیس سابق فرهنگسرای فردوس و مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ ضمن تشکر از همکارانش گزارشی از فعالیت‌های این منطقه ارائه داد. 
 تکریم و معارفه مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ برگزار شد
در ادامه مراسم نیز بیژن پورمند به عنوان رئیس جدید فرهنگسرای فردوس و مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ پس از ابراز تشکر، گفت: امیدوارم بتوانم از اعتمادی که نسبت به من شده به خوبی پاسداری و امانتداری کنم و با یاری کسانی که در اینباره تجربه‌های خوبی دارند، سیاست‌های جدید سازمان را اجرایی کنم.
  
در انتها سه بسته یادگاری از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ محسن اسدی، شهردار منطقه ۵ و جمعی از همکاران در فرهنگسرای فردوس و منطقه ۵ به احسان کاظم تقدیم شد.
مطالب مرتبط
نظر شما