سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۳
کد خبر: ۸۲۹۳۵
|
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
نتیجه چهار سال عکاسی بدون کپسول زیر دریای مسعود یارضوی با نگاهی مفهومی به لحظه‌های خلیج فارس این‌روزها در فرهنگسرای اندیشه میزبان علاقه‌مندان است؛ وی معتقد است این نمایشگاه می‌تواند به فهم خوبی از محیط زیست کمک کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه عکس‌های زیر دریا با نگاهی مفهومی به لحظه‌های خلیج فارس در عمق و به روایت دوربین و غواصی‌های بدون کپسول مسعود یارضوی تا ۲۶ شهریور در نگارخانه فرهنگسرای اندیشه ادامه دارد. شناخت خالق زیبایی‌ها از این عکس‌ها دریافته می‌شود

مسعود یارضوی درباره این مجموعه گفت: ۳۰ عکس از عکس‌هایی که از حدود سه تا چهار سال پیش تا کنون را از اعماق ۲ تا ۱۵ متری آب‌های خلیج فارس و دریای عمان گرفته‌ام به این نمایشگاه آورده‌ام. 

وی افزود: این عکس‌ها رویکرد چندانی نسبت به محیط زیست نداشته اما می‌تواند به فهم خوبی از محیط زیست کمک کند. امیدوارم مجموعه این عکس‌ها بتواند باعث توجه بیشتر و بهتر نسبت به خالق این زیبایی‌ها شود و بدانیم که کشورمان چه زیبایی‌هایی دارد که می‌توان به آن توجه کرد. 

وی در خصوص نحوه عکسبرداری از اعماق آب خلیج فارس، گفت: غواصی کاری است که حتما باید اصول آن را بلد بود و گرنه هرلحظه امکان خطر وجود دارد. من برای این مجموعه دنبال پرتره‌ از موجودات زیر آب نبودم بلکه می‌خواستم رویدادهای خاص و ترکیبی از ارتباط نور و موجودات را عکس بگیرم. ضمن اینکه با توجه به شرایط جوی باید زمان مناسبی را برای ورود به دریا و عکاسی از آن در نظر می‌گرفتم چرا که عکسبرداری از اعماق دریا بسیار کار خطیری است و باید سنجیده عمل کرد. 

این عکاس جوان که بدون کپسول اکسیژن به اعماق دریا رفته و عکسبرداری می‌کند، بیان کرد: غواصی اسکین (بدون کپسول) باعث می‌شود تا بهتر بتوانیم با موجودات زیر دریا ارتباط برقرار کنیم و با آن‌ها رفیق شویم؛ وقتی که کپسول و جلیقه همراه‌مان است حباب ایجاد شده و همین حبا‌ب‌ها موجب دور شدن موجودات از غواص می‌شود؛ به همین دلیل ترجیح می‌دهم بدون کپسول وارد آب شوم. البته این موضوع سختی‌ها و خطرهای مخصوص به خود را دارد.

نمایشگاه عکس‌های زیر دریا تا ۲۶ شهریور از ساعت ۹ تا ۲۰ در نگارخانه فرهنگسرای اندیشه پذیرای شهروندان است.
مطالب مرتبط
نظر شما