جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۸
کد خبر: ۸۲۹۴۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
هشت نگارخانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تا پایان شهریورماه میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه‌های مختلف انفرادی و گروهی در موضوع‌های عکاسی، نگارگری، نقاشی و تصویرسازی تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

نگارخانه فرهنگسرای اندیشه

نمایشگاه عکس‌های زیر دریا با نگاهی مفهومی به لحظه‌های خلیج فارس در عمق و به روایت دوربین و غواصی‌های بدون کپسول مسعود یارضوی تا ۲۶ شهریور در نگارخانه فرهنگسرای اندیشه ادامه دارد. 

در این نمایشگاه تعداد ۳۰ اثر و با مضمون نگاه دیگر به لحظه‌های عمق دریا در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد. 

نگارخانه فرهنگسرای اندیشه در در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه واقع است. 

موزه هنرهای دینی امام علی (ع) 

نمایشگاهی از برگزیده عکس‌هایی از صحنه‌های فیلم محمد رسول الله با عنوان «پیام رحمت» در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) تا ۲۸ شهریورماه میزبان علاقه مندان است. 

علاقه‌مندان برای بازدید از این عکس‌ها می‌توانند به موزه هنرهای دینی امام علی در بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵ مراجعه کنند. 

نگارخانه فرهنگسرای سرو 

نمایشگاه نقاشی، تصویر سازی و حجم با هنرمندی محبوبه کعبی‌پور، مهناز انصاری و خسرو انصاری تا ۲۹ شهریور در نگارخانه سرو برپاست. 

آثار این نمایشگاه با تکنیک ترکیب مواد، چوب، انتزاعی، بافت، چاپ دستی، رنگ و روغن و... خلق شده‌اند و طبیعت، چهره، حیوانات و برخی موضوعات انتزاعی موضوع آثار هنرمندان در این نمایشگاه است. 

شهروندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۹ تا ۱۹ به نگارخانه سرو واقع در خیابان ولی عصر (عج)، ضلع شمالی پارک ساعی، کوی ساعی یکم مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۷۹۹۱۵۴ تماس بگیرند. 

 نگارخانه شیخ هادی 

نمایشگاه «نگاه برای همه مجاز است» با هدف هویت بخشی به خاطرات، تا ۳۰ شهریورماه در نگارخانه شیخ هادی میزبان علاقه‌مندان است. 

در این نمایشگاه ۶۲ اثر گرافیکی با سه موضوع «پوستر‌های فیلم»، «نوستاژی» و «معرفی خود» به شیوه‌های می‌نیمال، سورئال و مفهومی به نمایش در‌می‌آید. 

علاقه‌مندان برای بازدید از این نگارخانه می‌توانند به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، نرسیده به سه راه جمهوری، کوچه شهید حسین سخنور مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۶۶۴۹۸۵۸۷ تماس بگیرند. 

نگارخانه فرهنگسرای بهاران

گلدان‌های خالی مادر بزرگ چهارمین نمایشگاه انفرادی ثمان بهار از نیمه شهریور در نگارخانه بهاران در معرض دید عموم قرار گرفته است. 

 در این نمایشگاه بیست و دو اثر شامل دوازده اثر خطاطی و ده اثر نقاشی مدرن گنجانده شده که محصول سال‌های ۹۰ تا ۹۲ این هنرمند جوان است. 

علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند تا ۳۱ شهریور به میدان بهاران، بوستان بهاران، نگارخانه فرهنگسرای بهاران مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۶۶۲۳۳۹۸۰ تماس بگیرند.

نگارخانه مریم 

نمایشگاهی از آثار نقاشی و نگارگری سحر طالشی و راضیه دوستی در نگارخانه مریم میزبان علاقه‌مندان است. این دو بانوی هنرمند در آثار خود سعی در یافتن راهی برای معاصر کردن هنر اصیل و نقاشی سنتی داشته‌اند تا نگرش‌ها و دریافت‌های شخصی خود را نسبت به سنت، مدرنیسم، جهان دیروز و امروز و هنرجهانی و محلی از طریق آن ابراز کنند. 

این نمایشگاه، کوششی است برای یافتن راه‌کارهایی مناسب برای تغییر و تبدیل نقاشی سنتی به هنری معاصر که بنا به عقیده بسیاری از کار‌شناسان هنری در ایران، یکی از دلایل نا‌هماهنگیِ نقاشی سنتی معاصر ایران با عصر حاضر، فاصله گرفتن این رشته از هنرهای تجسمی و قرار گیری آن در گروه صنایع دستی یا هنرهای سنتی است. 

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۱ شهریور به استثنای روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۹ برای بازدید از این نمایشگاه به نشانی تهران، خیابان کریمخان، نبش خیابان نجات الهی شمالی، بوستان حضرت مریم (س) نگارخانه مریم مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۹۲۲۱۲۱ تماس بگیرند. 

نگار گذر ایستگاه مترو بهشتی

نمایشگاهی از آثار تذهیب، مینیاتور و گل و مرغ با عنوان «نیهور» در نگار گذر ایستگاه مترو شهید بهشتی تا ۳۱ شهریورماه جریان دارد. 

نمایشگاه نگارگری «نیهور» آثار تذهیب، مینیاتور و گل و مرغ کاری از طاهره عسگری نوری و لیلی عظیمی فهیم است.
 
علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۱شهریور ماه از آثار این هنرمندان در نگار گذر ایستگاه مترو شهید بهشتی بازدید کنند.
مطالب مرتبط
نظر شما