پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۳
کد خبر: ۸۲۹۵۰
|
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
رقابت یکصد بانوی آشپز در جشنواره «طعم سلامت با دستپخت ایرانی»
یکصد بانوی آشپز در جشنواره «طعم سلامت با دستپخت ایرانی» با عرضه یکصد غذای سنتی و محلی به رقابت می‌پردازند.
عطر غذاهای سنتی در بوستان جوانمردان می‌پیچدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) جشنواره «طعم سلامت با دستپخت ایرانی» با رویکرد ترویج فرهنگ تغذیه سالم و خانگی در بوستان جوانمردان ایران برگزار می‌شود.
 
در این جشنواره انواع آش‌های محلی، ته چین‌ها، پلو خورش‌ها، غذاهای گوشتی، غذاهای مبتنی بر ترکیب سبزیجات و... ارایه می‌شود و ۶ تن از کار‌شناسان تغذیه و سلامت، غذاهای ارایه شده را داوری خواهند کرد. 

جشنواره «طعم سلامت با دستپخت ایرانی» با هدف ترویج فرهنگ پخت و مصرف غذای سالم، طبیعی و سنتی مبتنی بر سلیقه و محبتی که بانوی ایرانی در آشپزی به خرج می‌دهد، در قالب یکی از بخش‌های جنبی نخستین نمایشگاه و جشنواره فرهنگی هنری «ایران در تهران» برگزار می‌شود و در آن بانوان با دستپخت‌های خود به رقابت می‌پردازند.
 
بر اساس این گزارش، مسابقه غذاهای سنتی و محلی، مسابقه ویژه دستپخت اقوام ایرانی، نمایش و عرضه انواع غذاهای طبخ شده، داوری دستپخت‌ها توسط کار‌شناسان تغذیه و آیین اهدای جوایز به برگزیدگان، بخش‌های مختلف این جشنواره است. 

ایلات، عشایر و اقوام ۲۵ استان کشور از ۱۲ شهریور در بوستان جوانمردان ایران چادر زده‌اند و تا ۲۷ شهریور هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۴ با عرضه سوغات، صنایع دستی و غذاهای سنتی، برگزاری آیین‌ها و بازی‌های بومی، اجرای مراسم خواستگاری «باشلق برون» و عروسی در ایل، اجراهای هنری و موسیقی اقوام آذری، خراسانی، کردی، بوشهری، بلوچ و گیلکی میزبان شهروندان تهرانی هستند. نخستین جشنواره فرهنگی هنری «ایران در تهران» از سوی فرهنگسرای تهران با همکاری شهرداری منطقه ۲۲ برگزار می‌شود.
 
جشنواره «طعم سلامت با دستپخت ایرانی» به همت فرهنگسرای تهران با همکاری اداره سلامت شهرداری منطقه ۲۲ روز سه شنبه ۲۴ شهریور از ساعت ۱۸ تا ۲۳ در محوطه شمال غربی بوستان جوانمردان، محل برگزاری نخستین نمایشگاه و جشنواره فرهنگی هنری «ایران در تهران» میزبان شهروندان خواهد بود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۴۴۱۴۳۷۷۷ تماس بگیرند.
نظر شما