جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۷
کد خبر: ۸۲۹۸۰
|
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
حجت الاسلام شیخ مسعود تاج لنگرودی در آیین تجلیل بانوان نیکوکار:
فرهنگسرای معرفت روز سه شنبه ۲۴ شهریور ماه مقارن با سالروز پیوند آسمانی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع)، «جایزه فرهنگی مادر مهربان» را به بانوان نیکوکار اهدا کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ همزمان با وفات حضرت خدیجه(س) و طی فراخوانی به نهادهای مختلف، بانوان خیر و نیکو کار انتخاب شدند و عصر روز سه شنبه با حضور مسئولین شهری منطقه ۵ با اجرای برنامه‌های گوناگون آیین تجلیل از این بانوان برگزیده برگزار شد.

حجت الاسلام شیخ مسعود تاج لنگرودی سخنران این برنامه با تبریک سالروز قدسی‌ترین ازدواج عالم بین حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) و اشاره به اوصاف حضرت خدیجه(س) و نقش ایشان در خانه پیامبر اکرم(ص) و پیشرفت اسلام، مهربانی را شاه بیت زندگی این بانوی بزرگ اسلام دانستند. 

وی با ارائه فرازهایی از زندگی حضرت خدیجه(س) گفتند: سه آیه پایانی سوره تحریم نشان می‌دهد که صرف همسر پیامبر بودن، فضیلتی برای انسان ایجاد نمی‌کند بلکه همه فضائل اهل بیت (س) محصول مجاهدت، انتخاب و مبارزه این بزرگواران برای گسترش ارزشهاست.
 
تاج لنگرودی در ادامه با اشاره به ارزش اخلاص و نیکوکاری افزود: یکی از ویژگیهای مهم نیکوکاران این است که در مقابل کار خیر درخواست هیچ چیزی ندارند. در عبارات امام سجاد (ع) کار خیر ۹۰۰ هزار برابر اعتکاف با همه مشقات آن پاداش دارد و به همین دلیل نیکوکاران افراد زیرکی هستند. 

وی در پایان با تجلیل از اقدام فرهنگسرای معرفت برای گسترش فضیلت‌های اخلاقی و روحیه نیکوکاری ابراز امیدواری کرد پاسداشت فضیلت‌های اخلاقی در این مرکز ادامه داشته باشد و هر سال گسترش کمی و کیفی یابد. 

سپس محمد صادق دهنادی رییس فرهنگسرای معرفت با ارائه گزارشی از شکل گیری این جایزه به بیان برخی مسائل و موضوعات مبتلا به حوزه‌های اخلاق شهروندی پرداخت. 

پس از اجرای گروه تواشیح ولایت به ۶ نفر از ۶۴ نفری که در مسابقه جایزه فرهنگی مادر مهربان برگزیده شده بودند هدایایی تقدیم شد. 

گفتنی است فاطمه محمدی فعال در حوزه ساخت مسجد، فاطمه یکتاپناه امدادگر بیماران خاص، صدیقه علی نقی فعال در امور پشتیبانی جنگ در دفاع مقدس، معصومه عمویی خیّر در حوزه تحصیل و تهیه جهیزیه، شیرین پروین فعال در سواد آموزی و عفت ناصرآزاد خیر مدرسه ساز از جمله بانوانی بودند که توسط ستاد نماز جمعه کن، حوزه ۱۰۲ بسیج تهران، مدارس، سراهای محله، آموزش و پرورش، انجمن خیرین مدرسه ساز، مساجد سه گانه شهران معرفی و در این مراسم تجلیل شدند. 

در پایان این مراسم کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به آقای جوان بخت که در برنامه جشن میلاد امام رضا (ع) در همین فرهنگسرا برنده شده بودند تقدیم شد.
نظر شما