پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۹
کد خبر: ۸۳۰۲۴
|
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
نشست نقد و بررسی رمان «زنبق‌های عاشق» و ارزیابی تاریخ ادبیات دفاع مقدس با حضور محمدرضا بایرامی، گلعلی بابایی، قاسمعلی فراست، منیرالسادات موسوی و محمدرضا گودرزی در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.
فرهنگسرای گلستان تاریخ ادبیات دفاع مقدس را ارزیابی می‌کندبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به مناسبت هفته دفاع مقدس گلعلی بابایی به مرور و ارزیابی ژانر ادبی دفاع مقدس می‌پردازد. در همین راستا داستان «زنبق‌های عاشق» با حضور نویسنده کتاب منیرالسادات موسوی و محمدرضابایرامی، قاسمعلی فراست و محمدرضا گودرزی نقد و تحلیل می‌شود. 

برپایی نمایشگاه تخصصی کتاب دفاع مقدس از دیگر بخش‌های جانبی این برنامه است. 

کتابخانه فرهنگسرای گلستان امکان اهدا رایگان کتاب «زنبق‌های عاشق» را برای مخاطبان ایجاد کرده است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به کتابخانه این مرکز کتاب را دریافت کنند. 

کتاب «زنبق‌های عاشق» دو داستان بلند در قالب یک رمان است که روای یکی از این داستان‌ها، بانویی است که درباره همسر شهیدش و نوع مفقود شدنش صحبت می‌کند و دیگری چند جانباز هستند که درباره لحظه جانبازی خود و خاطراتشان از دوران جنگ تحمیلی سخن می‌گویند. 

منیرالسادات موسوی، نویسنده ادبیات انقلاب اسلامی و عضو خانه کتاب و قلم ایران است. از او تاکنون حدود پانزده کتاب از وی با عناوینی نظیر «جنگ و عشق» برگزیده جایزه کتاب فصل سال ۸۶، مجموعه داستان دفاع مقدس «طوفان و زنبق»، رمان «فصل رزهای صورتی»، مجموعه داستان انقلاب «نیلوفر و ماه»، «لطفاً پنجره را ببند» و «صخره‌های شیشه‌ای» منتشر و روانه بازار نشر شده است. 

این برنامه ۳۱ شهریورماه ساعت ۱۷ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به نشانی فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۷۷۸۴۱۳۷۶ تماس بگیرند.
نظر شما