جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۶
کد خبر: ۸۳۰۹۵
|
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
پیام شهردار تهران به چهارمین جشنواره تئا‌تر شهر؛
شهردار تهران در پیامی به چهارمین جشنواره تئاتر شهر، استفاده از امکانات و جذابیت هنر، به‌خصوص هنر نمایش، را در مسیر حل مسائل و مشکلات روز راه‌گشا دانست و گفت: برای حل مشکلات روز به یاری و مدد هنرمندان نیاز است، تا بتوان از ظرفیت بی‌پایان هنر برای توسعه و پیشرفت جامعه استفاده کرد.
قالیباف: برای حل مشکلات نیازمند یاری هنرمندان هستیمبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدباقر قالیباف شهردار تهران پیامی به مناسبت برگزاری چهارمین جشنواره تئاتر شهر صادر کرد. متن این پیام به این شهر است:
 
پیام شهردار تهران به چهارمین جشنواره تئاتر شهر
 
امروزه در اکثر کشورهای جهان از ظرفیت، امکانات و جذابیت هنر، به‌خصوص هنر نمایش که به‌شکلی زنده و رو در رو با مخاطب خود ارتباط برقرار می‌کند، به‌خاطر ویژگی‌های خاص آن در مسیر حل مسائل و مشکلات روز استفاده می‌شود. در کشور ما نیز به‌خاطر شرایط خاص اقلیمی، توسعه شهر‌ها، زندگی ماشینی و مسئله کمبود انرژی، مشکلات زیادی بروز کرده است که برای حل آن‌ها به یاری و مدد هنرمندان نیاز است، تا بتوان از ظرفیت بی‌پایان هنر برای توسعه و پیشرفت جامعه استفاده کرد. 
 
خداوند هنرآفرین را شکرگزارم که در فصلی دیگر تلاش و کوشش جوانان هنرمند این مرز و بوم به ثمر نشست و اکنون شاهد برگزاری «چهارمین جشنواره تئا‌تر شهر» هستیم. هنر والا و ارزشمند تئا‌تر، در شرایطی که جامعه ما بیش از هر زمان به معنویت، اخلاق و حقوق انسانی و شهروندی نیاز دارد، می‌تواند در ساختن یک آرمان شهر ایرانی و اسلامی راه‌گشا باشد. به‌خصوص زمانی‌که این هنر اصیل با انرژی، تلاش، خلوص نیت و خلاقیت جوانان هنرمند همراه باشد. مقام معظم رهبری که در حوزه فرهنگ و هنر با تالمات همیشگی چراغ راه این عرصه هستند با تاکید بر نقش جوانان در عرصه فرهنگ و هنر، گسترش کار فرهنگی در بین جوانان‌ مومن و انقلابی را در جهت پیشرفت و ایستادگی در مقابل دشمنان ملت و پیشرفت کشور یک امر مهم و جدی دانسته و اهمیت به این موضوع را برای کارگزاران فرهنگی و هنری یک تکلیف می‌دانند. خرسند و شاکریم که این تکلیف در «چهارمین جشنواره تئا‌تر شهر» با حضور جوانان هنرمند به بار می‌نشیند. 
 
امید است با همت و تلاش شما جوانان غیور و هنرمند، و به برکت نظام والای جمهوری اسلامی ایران روز به روز شاهد خلق آثاری ارزشمند‌تر، خلاقانه‌تر و با تأثیرگذاری بیشتر باشیم. ما نیز با تمام توان و متناسب با امکانات و ظرفیت‌های خود، برای هرگونه حمایت و پشتیبانی جامعه تئا‌تر کشور آماده‌ایم و از هیچ کمکی در این مسیر دریغ نخواهیم کرد. به امید روزهای بهتر همراه با شور و نشاط معنوی برای مردم شایسته کشور اسلامیمان ایرانِ عزیز. 
 
محمد باقر قالیباف
شهردار تهران
نظر شما