پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۲۴
کد خبر: ۸۳۲۱۶
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
کنگره بزرگداشت «والدین لاله‌ها» برای تجلیل از مقام مادران و پدران شهدا در مسجد جامع نارمک برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و به منظور پاسداشت از خانواده‌های معظم شهدا کنگره بزرگداشت «والدین لاله‌ها» باحضور سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی و رستگار، حاج محمود کریمی، مهندس نوری شهردار منطقه ۸ و ناصر امین‌زاده مدیر فرهنگی هنری منطقه و رئیس فرهنگسرای گلستان برگزار شد. 
 
این مراسم با قرائت محمود نوروزی قاری بین‌المللی آغاز شد و در ادامه گروه تواشیح نورالساجدین به اجرای دو برنامه در مدح امام علی بن ابی طالب (ع) و حضرت مهدی (عج) پرداختند. 
 
سپس حاج محمود کریمی با عرض تسلیت به مناسبت حوادث اخیر در سرزمین منا، در مجلس تکریم از والدین شهدا روضه حضرت علی اکبر (ع) را خواند و داغ پدر و مادر شهدا را به تبع اهل بیت (ع) دانست. همچنین حسین اسماعیلی به مداحی پرداخت. 
 
در این مراسم سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره پدران و مادرانی که لاله‌های عاشقشان را تقدیم انقلاب کردند، عنوان کرد: خداوند را شاکریم که روزی ما شد تا در مجلس تجلیل از اولیای شهدا حضور داشته باشیم. در هفته دفاع مقدس و همزمان با عید سعید قربان درحالی که مردم ما آماده جشن بودند، حادثه دلخراش منا و رژیم بی‌کفایت آل سعود شادی ملت را به عزای عمومی تبدیل کرد. تا آنجا که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) سه روز عزای عمومی اعلام کردند. 
  
نخستین کنگره «والدین لاله‌ها» برگزار شد

وی با ابراز ارادت به محضر حجت الاسلام صادقی‌زاده امام جماعت مسجد جامع نارمک و یار صدیق امام (ره) و رهبری (مد ظله العالی)، تصریح کرد: من سی و پنج سال است که به محضر این روحانی والا توفیق عبادت دارم و بسیاری از این شهدا که بر در و دیوار این مسجد نقش بسته‌اند، از دوستان من در گردان حضرت علی اصغر(ع) بوده‌اند. حاج حسین اسکندر لو فرمانده گروهان این گردان در عملیات سنگین فکه در سال ۶۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمد و من هم در‌‌ همان جا حاضر به خدمت بودم. 
 
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه افزود: گردان حضرت علی اصغر(ع) یکی از استوانه‌های دفاع مقدس بود و شهدای مسجد نارمک بیشتر در این عملیات به شهادت رسیدند. نمی‌دانم دفاع مقدس و امام خمینی (ره) با این مرغان هوایی چه کرده است که پدر و مادر این شهیدان در معامله فرزندانشان با خدا غفلت نکردند و تنور جنگ را داغ نگه داشتند. در بین والدین لاله‌ها جای پدر و مادر شهید من نیز خالی است. 
 
سردار فضلی با اشاره به حضور راهبردی امام خمینی (ره) در جنگ، گفت: تصور باطل مستکبران درهم پیچیدن طومار انقلاب بود و به همین دلیل هم به حمایت از صدام پرداختند. صدام هم به این پشتوانه قطعنامه الجزایر را در جلو دوربین تلویزیون پاره کرد. در این شرایط امام امت فرمودند که همه کسانی که توانایی دفاع دارند به جنگ با دشمن مکلفند. 
 
وی با اشاره به ولایتمندی مردم ایران، تاکید کرد: امام خمینی (ره) قرآن، عترت و مردم را سه پایه پیروزی انقلاب می‌دانند و همین سه اصل موجب پیروزی ما دربرابر دشمن تا دندان مسلح شد. در سال ۶۵ دشمن سلسله عملیات دفاع متحرک را ترتیب داد و به ۱۱ جبهه ما حمله کرد. رزمندگان ما در گردان حمزه سیدالشهدا (ع) مناطق را پس گرفتند و چون عازم فکه شدند تا دشمن را از مرز‌ها عقب برانند بسیاری از شهیدان گردان حضرت علی اصغر (ع) که ما را در این مجلس گردهم آورده‌اند، به شهادت رسیدند و خدا می‌داند که این کار جز معامله سراسر سود با باری‌تعالی، نبود. 
 
حسن سلطانی مجری مراسم «والدین لاله‌ها» با قدردانی از فرهنگسرای گلستان، یادآور شد: ما جلسات یادواره شهدا بسیار دیده‌ایم اما گرامی داشت والدین شهیدان یک خوش سلیقگی تازه است و پدر و مادر شهیدان منابع دعای ما هستند. 
 
در پایان این مراسم از پدران و مادران شهید گردان حضرت علی اصغر (ع) و شهدای مسجد جامع نارمک با حضور سردار سرتبپ پاسدار علی فضلی، جناب سرهنگ بوربور و دورگو، مهندس نوری شهردار منطقه ۸ و ناصر امین‌زاده مدیر فرهنگی منطفه و رئیس فرهنگسرای گلستان تقدیر به عمل آمد. شهردار منطقه ۸ نیز به والدین حاضر در جلسه زیارت امام هشتم در مشهد مقدس را هدیه کرد. 
 
پس از آن بسیجیان مسجد جامع نارمک عملیات مانور اقتدار را در حضور سردار علی فضلی به اجرا درآوردند. 
اولین کنگره پاسداشت «والدین لاله‌ها روز ۴ مهرماه از ساعت ۱۹ تا ۲۱ در مسجدجامع سمنگان برگزار شد.
مطالب مرتبط
نظر شما