شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۲۶
کد خبر: ۸۳۳۴۲
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
محمود صلاحی رئیس هیئت مدیره و رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پیامی درگذشت صد‌ها نفر از حجاج ایرانی حادثه منا در روز عید قربان را تسلیت گفت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پیام تسلیتی درباره فاجعه دردناک منا صادر کرده است. متن کامل پیام تسلیت محمود صلاحی به این شرح است: 

بسم ‌الله ‌الرحمن الرحیم
حج تو در منای شهادت به خون نشست / زین غم دل ملائک هفت آسمان شکست

حقیقت سفر ملکوتی حج، رسیدن به آستانه هجرتی بزرگ است که زائرانش، مشتاقان درک ملکوت و عبور از مضیق خاک و شوق مجاهدت در شکستن بت‌های نفس‌اند. و حج‌گزاران، طلایه‌داران رازی سترگ هستند که جان‌های حق‌شناس خویش را، از برهوت تا برهوت عبور می‌دهند و به آفتاب حقیقت بندگی می‌رسانند و در تاریکی‌ها در منا رهانده می‌شوند. 

و این سفر، فرصت درک ربوبیت ذی‌الحجه است که ماه برآمدن، آفتاب اندیشه و جولان رمز گشایان عبودیت، در ملکوت بیت‌الله‌الحرام است و‌ این ماه، ماه سفر از خویشتن خویش تا بیکرانه حضور است. و این سفر، سفر راستین است که ترنم باران‌های وحی را از حرا تا منا بر جان‌ها می‌تاباند و گوش‌های هوش را مناجات‌خوان ملکوت می‌سازد تا پیام عبودیت به بار نشیند و جان، آن شود که جانان می‌طلبد. 

دریغ و درد که امسال، زائران این سفر معنوی در منای حضور به خون تپیدند و در موقف عرفات، بال‌های سعیشان شکست و لب‌هاشان در عطشی عاشورایی به خون نشست و جهان اسلام، داغدار غمی تلخ گردید. 

اکنون جهان اسلام سیاهپوش این غم تلخ است؛ غمی که سایه سترگش، آسمان سرزمین وحی را پوشانده است و جهان را نیز!

حاجیان و راویان حج خونین، سعی و حج‌تان مشکور؛ امید که جان‌های عموم مسلمین در پرتو آرامبخش کلام نورانی قرآن کریم آرام گیرند که «وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّه» 

این فاجعه عظیم و اندوه بار را به روح مطهر حضرت امین‌الله الاعظم(ص) و ساحت مقدس حضرت بقیه الله ارواحناه له الفداه و مقام معظم رهبری، عموم عزاداران و بازماندگان ایشان در سراسر جهان اسلام تسلیت و تعزیت عرض نموده و از پیشگاه خداوند منان، شفای عاجل مجروحان این حادثه را مسئلت می‌نمایم.

محمود صلاحی
نظر شما