جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۴
کد خبر: ۸۳۴۴۱
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
کتاب «درام‌های تلفنی» نوشته سوسن مقصودلو شنبه ۱۸ مهر ساعت ۱۷ با حضور جمعی از نویسندگان و اهل قلم در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این کتاب مشتمل بر ۴۶ داستان در قالب مکالمه تلفنی بین دو نفر است و نویسنده با کمک پیشینه تئاتری و صداپیشگی خود در نگارش داستان‌ها از جملات کوتاه، صریح و روان سود برده است. کتاب حاضر از سوی انتشارات مروارید به چاپ رسیده است. 

بازیگر مجموعه نمایشی طنزآوران جهان نمایش و خسیس مولیر در بیان اینکه شخصیت‌های داستان از مسائل روزمره یا کسالت‌بار صحبت می‌کنند، از طنز، کنایه و شوخی بهره می‌برد. اشخاص در هر داستان، تغییر می‌کنند. به عنوان مثال، در «هنرپیشه» شاهد گفتگوی یک بازیگر زن با دوست نویسنده‌اش هستیم و در داستان «ساکسیفون» پیرزنی به آموزشگاه موسیقی زنگ می‌زند و قصد دارد نواختن ساز مورد علاقه‌اش ساکسیفون را یاد بگیرد. 

سوسن مقصودلو سال ۱۳۳۶ در شهر رشت متولد شد. وی تحصیلات خودرا در رشته نمایش در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران تا ۱۳۵۹ به اتمام رساند. 

مقصودلو تاکنون ایفای نقش در ده‌ها نمایش از جمله داستانی نه تازه، جادوگران شهرسلیم، آهو و قصه‌های ناتمام؛ سریال‌های تلویزیونی مجموعه طنزآوران جهان نمایش، هزاربچه، همسایه‌ها، وزیرمختار، مش خیرا...، زیرگنبد کبود، هتل مروارید و قطار ابدی و گویندگی نوارهای قصه‌ی شاپرک خانوم، ترب، ماه و پلنگ، شازده کوچولو، می‌شه و نمیشه، پرپرک، سارا و دارا، کدو قلقلی و دیو و فیزیکدان؛ و همچنین فیلم‌های سینمایی تحفه‌ها، یاد و دیدار، چشم‌های بابا، عروسک، بی‌پولی را در کارنامه هنری خود دارد. 

علاقمندان برای حضور در این نشست می‌توانند به نشانی خیابان دکتر شریعتی، سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۰- ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.
نظر شما