شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۴۵
کد خبر: ۸۳۵۰۷
|
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
آیین بزرگداشت حافظ با حضور حافظ‌ پژوهان روز دوشنبه ۲۰ مهرماه در تالار فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، خواجه شمس الدین محمد شیرازی شاعر و حافظ قرآن، متخلص به حافظ و معروف به لسان الغیب از بزرگ‌ترین شاعران غزل سرای ایران و جهان به شمار می‌رود. حافظ را نمی‌توان از سنخ شاعران تک بعدی و تک ساحتی محسوب و تفکر شاعرانه‌اش را تنها به یک وجه خالص تفسیر و تاویل کرد. 

وی اندیشمندی‌ است که‌ با غزلیات‌ نافذ و روح‌نواز خود مرزهای‌ اعصار را در نوردیده‌ و در ژرفای‌ دل‌ نفوذ‌ می‌کند. کمتر ایرانی‌ را می‌توان‌ یافت‌ که‌ دیوان‌ حافظ نداشته و نخوانده باشد. اندیشه‌ و افکار حافظ به‌ دیگر ملل‌ راه‌ یافته‌ و شعرای‌ بزرگی‌ چون‌ گوته‌ آلمانی‌ او را از بزرگ‌ترین‌ اندیشمندان‌ تاریخ‌ لقب‌ دادند که‌ به‌ انسان‌ها درس‌ عشق‌ و محبت‌ داده‌ است‌. 

فرهنگسرای ابن سینا ویژه برنامه‌ای را به مناسبت بزرگداشت حافظ با حضور دکتر بهادر باقری، دکتر سپیده موسوی و دکتر الهام باقری برگزار می‌کند. مهمانان این برنامه پیرامون احوال و اشعار حافظ به سخنرانی خواهند پرداخت. 

علاقه مندان جهت شرکت در این ویژه برنامه می‌توانند در ۲۰ مهر، ساعت ۱۷/۳۰، به شهرک قدس، فاز یک، خیابان ایران زمین شمالی، فرهنگسرای ابن سینا مراجعه کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸-۸۸۳۶۶۳۶۶ تماس بگیرند.
نظر شما