شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۲
کد خبر: ۸۳۷۸۵
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
بازدید رئیس سازمان فرهنگی هنری از منطقه ۱۳
رئیس سازمان فرهنگی هنری با قدردانی از حضور پررنگ سالمندان در فرهنگسرای امید گفت: توجه به نیاز فرهنگی هنری سالمندان یکی از وظایف فرهنگسراهاست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صبح امروز به‌همراه جمعی از معاونان و مدیران کل این سازمان، از فرهنگسرای امید، خانه‌های فرهنگ حافظیه و مهرآور و خانه‌‌کودک‌مشارکتی باران در منطقه ۱۳ بازدید کرد.
 
صلاحی در نشست پایان این بازدید در جمع مدیران این منطقه با عرض تسلیت و گرامیداشت ایام سوگواری سالار شهیدان گفت: اگر چه به لحاظ فضای مکانی منطقه ۱۳ نیازمند رسیدگی جدی است اما مدیریت خوب موجب شده تا با وجود فضاهای محدود ارتباط خوبی با گروه‌های سنی مختلف برقرار کند.
 
رئيس سازمان فرهنگی هنری با قدردانی از توجه ویژه به سالمندان در فرهنگسرای امید تصریح کرد: یکی از تکالیف سازمان توجه به نیاز سالمندان است که فعالیت‌های فرهنگی هنری بسیار در روحیه آن‌ها موثر است.

وی با اشاره به اینکه منطقه ۱۳ چهار ناحیه دارد افزود: برای جذب مخاطبان جدید نباید هیچ یک از ظرفیت‌های موجود و کلاس‌ها تعطیل شود و این کار با افزایش فضاهای فرهنگی انجام شدنی است نه جایگزینی فرصت‌های آموزشی و برای این مهم باید حداقل ۳ ساختمان جدید برای راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ به این منطقه اضافه شود که به زودی با تعامل با شهرداری منطقه این مهم انجام خواهد شد.
 
محمود صلاحی با اشاره به ظرفیت آموزشی مراکز فرهنگی تصریح کرد: هر فرهنگسرا و خانه فرهنگ بر یک محله تاثیرگذار است و می‌تواند فضای آرامش و فرهنگی در محله ایجاد و از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری با تاکید بر اینکه کارهای جدی شهرداری‌ کلان‌شهرهای بزرگ فرهنگی و هنری است تصریح کرد: زمانی عده‌ای گمان می‌کردند که وظیفه شهرداری فقط کارهای خدماتی است؛ اما شهروند، شهر و شهرداری در کنار یکدیگر معنا دارد. خدمات فروشگاهی، بوستان‌ها، آرامستان و پل‌ و جاده‌سازی و نور کالبد شهر است ولی روح شهر به جلوه‌های هنر به عنوان قالب و فرهنگ به عنوان مظروف نیاز دارد.
 
وی افزود: فرهنگ ما دینی است و برپایه قرآن، اهل بیت، نماز، کار نیک، ترویج اخلاق، صداقت، ازدواج، خانواده پایدار، لقمه حلال و کاهش خشونت و درگیری است؛ این‌ها با گفتن و نوشتن عملی نمی‌شود بلکه باید برای ارائه این مفاهیم از هنر خطاطی، تئاتر و سینما و استفاده کنیم.

مطالب مرتبط
نظر شما