شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۸
کد خبر: ۸۳۸۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
در نشست معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مطرح شد
محمود صلاحی در نشست معاونان و مدیران ارشد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پیشنهاد داد نشان ویژه این سازمان برای اهدا به نخبگان شهر تهران طراحی شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی در نشست ماهانه معاونان، مدیران کل، مدیران صف و ستاد، روسای فرهنگسراها، و مدیران عامل موسسات تابعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به لزوم تولید محصولات فرهنگی به جای خرید محصولات گفت: باید نشان ویژه‌ای طراحی شود تا به نخبگان، برگزیدگان جشنواره ها و شهروندان منتخب هر منطقه اهدا شود و دارندگان این نشان، بتوانند از خدمات فرهنگی و هنری شهر تهران به رایگان یا با تسهیلات ویژه استفاده کنند. این نشان می تواند هدیه ویژه سازمان فرهنگی هنری به هنرمندان و اهالی فرهنگ باشد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم وجود خانه های فرهنگ در تمامی ۱۲۳ ناحیه مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران گفت: با همراهی شهرداران مناطق، می توان در هر ناحیه و محله یک خانه فرهنگ تاسیس کرد. 

رئیس هیئت مدیره سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری مراسم باشکوه عزاداری حسینی در میدان امام حسین(ع) یادآور شد: قرار ما این بود که مانند شهرهای دیگر کشورمان، عزاداری منظم، یک‌دست و باشکوهی در میدانی که به نام سیدالشهدا مزین شده، داشته باشیم تا همه مردم از هر قوم و محله ای، کنار هم سینه زنی کنند و به عزاداری بپردازند. با کمک تمامی همکاران به خصوص موسسه هاتف شهر، تمام سطح میدان زیرپوشش قرار گرفت و مراسم به خوبی برگزار شد. 

صلاحی اضافه کرد: جا دارد از متولیان مسجد امام حسین(ع) که در دهه اول ماه محرم با سازمان فرهنگی هنری همکاری خوبی داشتند، تشکر ویژه داشته باشیم. همچنین باید از سازمان صداوسیما که با پوشش ویژه برنامه جلوه سوگ از شبکه های سه و خبر سیما و رادیو جوان به تبلیغ این برنامه پرداختند هم تقدیر کنیم. 

از ظرفیت فرهنگسراها برای آموزش رایگان قرآن استفاده کنیم

رئیس سازمان فرهنگی هنری در پایان با تاکید بر استفاده از فرصت قرآن آموزی به مردم گفت: کشور لیبی ۶ میلیون نفر جمعیت دارد که اکثرشان سواد خواندن و نوشتن ندارند، اما یک میلیون حافظ قرآن دارد و نیمی از مردم این کشور سواد قرآنی دارند. مگر در اسلام چند کتاب داریم؟ باید از ظرفیت فرهنگسراها و خانه های فرهنگ در آموزش رایگان قرآن به مردم شهر تهران استفاده کنیم.

در ابتدای این جلسه محمد خیاطیان معاون مالی اداری و علی اکبر توپچی رئیس فرهنگسرای قرآن، با ارائه گزارشی از روند ساخت کانون ها و فروشگاه محصولات قرآنی در تمامی فرهنگسراهای شهر تهران، از آماده سازی ۱۹ مرکز برای افتتاح دارالقرآن تا پایان سال خبر دادند. حجت الاسلام حسن ناصری پور سرپرست معاونت فرهنگی نیز با تقدیر از موسسه هاتف شهر و مدیران مناطق ۲۲گانه شهر تهران و مدیران و معاونان ستادی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در برگزاری برنامه جلوه سوگ در میدان امام حسین(ع) از برنامه ریزی این سازمان برای برگزاری راهپیمایی میدان امام حسین(ع) تا حرم شاه عبدالعظیم حسنی خبر داد و گفت برنامه های جلوه سوگ تا یازدهم آذر ماه در میدان امام حسین(ع) ادامه خواهد داشت. 

در پایان مقرر شد تمامی مراکز، مناطق و ستاد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ضمن ارائه گزارش عملکرد شش ماهه اول سال ۱۳۹۴، برنامه ریزی برای بودجه سال ۱۳۹۵ این سازمان را آغاز کنند تا در جلسات آینده مورد بررسی قرار گیرد.

مطالب مرتبط
نظر شما