جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۶
کد خبر: ۸۴۰۷۳
|
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
سپیده مبرهن که در دوسال گذشته به خوشنویسی از روی دیالوگ‌های معروف سینمایی کرده است، از ۲۲ آبان ماه نمایشگاهی از دیالوگ‌های خسرو شکیبایی برگزار خواهد کرد.
خوشنویسی نیازمند حرکتی تازه بودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سپیده مبرهن که تا کنون سه نمایشگاه خوشنویسی از دیالوگ‌های هنرمندان را در برگزار کرده و به تازگی نمایشگاهی از دیالوگ‌های خسرو شکیبایی را به معرض نمایش در می‌آورد از انتخاب خود برای برگزیدن دیالوگ‌های سینمایی با قلم خوشنویسی گفت: در دوسال گذشته شروع به مشق خوشنویسی روی دیالوگ‌های معروف فیلم‌های زنده یاد علی حاتمی و مسعود کیمیایی کردم و این به دلیل علاقه شخصی من به فیلم و سینما بوده است، ضمن اینکه تلاش کردم دیالوگ‌هایی که در تاریخ سینمای ایران ماندگار شده‌اند را به صورت خوشنویسی در معرض دید مخاطبان قرار دهم. 

مبرهن ادامه داد: در واقع ابتدا به دلیل علاقه شخصی این جرقه در ذهنم زده شد، اما بعد احساس کردم بهتر است حرکتی نو و جدید در عرصه خوشنویسی رقم بخورد، چرا که استادان بسیاری در زمینه خوشنویسی آیات قرآنی، اشعار شعرایی چون حافظ، سعدی، مولانا و... مشق کرده بودند، اما در عرصه سینما و به این صورت خیلی کم حرکت‌های اینچنینی شکل گرفته است و با این حرکت می‌توان خوشنویسی را از آنکهنگی که گریبانش را گرفته، خارج و به روز‌تر و جدید‌تر پیش ببریم. 

نمایشگاه «پاییز فصل توست» با ۲۲ اثر در ابعاد ۵۰ در ۷۰ و ۷۰ در ۱۰۰ به خط شکسته و نستعلیق از ۲۲ آبان در فرهنگسرای شفق به نشانی یوسف آباد، خیابان ۲۱، بوستان شفق نمایش در می‌آید. 

سپیده مبرهن متولد اردیبهشت ۱۳۶۵ است و از ۹ سالگی خوشنویسی را شروع کرده و در سن یازده سالگی به صورت رسمی وارد انجمن خوشنویسان ایران و موفق به دریافت مدرک ممتازی خوشنویسی شده است.
نظر شما