شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۸
کد خبر: ۸۴۰۷۹
|
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
چهل وسومین پوستر مسیر منتشر شد:
چهل و سومین شماره پوستر «مسیر» با نام «مامور سیگاری خدا» توسط فرهنگسرای سرو در فضای مجازی منتشر شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شماره چهل و سومین پوستر مسیر که با سوال چه بخوانیم؟ و به چه ترتیبی؟، پیشنهاد مسیر مطالعه کتب انقلاب اسلامی است، به معرفی کتاب «مامور سیگاری خدا» می‌پردازد. 

کتاب «مامور سیگاری خدا» روایتی اجتماعی است از آدم‌های دور و بر ما از دریچه یک مکان خاص با رفت و آمد آدم‌های متعدد. نویسنده این کتاب که کار‌شناس ارشد جامعه‌شناسی است، که برای انجام پروژه‌ای تحقیقی، نوعی دوربین مخفی ادبی به دست گرفته و در تهران و اصفهان و چند شهر دیگر، صدای مردم را در تاکسی‌ها ضبط کرده است. حرف‌ها طبیعی‌اند و در عین حال با انتخاب‌ها و روایت‌های نویسنده به داستان‌هایی کوتاه تبدیل شده‌اند. در این اثر، با آدم‌هایی استثنایی، موقعیت‌هایی ویژه و نثری طنزآلود روبه‌رو می‌شویم. تاکسی سندی زنده از نگاه و رفتار مردم معاصر ماست. این کتاب، یک مجموعه مستند است ولی در دسته «داستان کوتاه» گنجاده شده، چرا که تمامی روایت‌ها از بطن جامعه و از زبان راویان حقیقی‌اند. در این بین ماموری هم که حسام مظاهری باشد، این روایت‌ها را جسورانه ضبط و منتشر کرده است. به عقیده نویسنده کتاب (که در مقدمه آمده است) شهری که در آن مردم در تاکسی بحث و تبادل اطلاعات نکنند یک شهر مرده است. 

مامور سیگاری خدا نوشته محسن حسام مظاهری است که چاپ اول در سال ۱۳۹۲ از سوی نشر افق، در تیراژ ۲۲۰۰نسخه جلد منتشر شد. 

علاقه‌مندان برای مشاهده و استفاده از فایل این اثر، می‌توانند به نشانی اینترنتی sarv. farhangsara. ir یا instagram. com/farhangsara_sarv مراجعه کنند.
نظر شما