پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۸
کد خبر: ۸۴۱۰۷
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
این روزها نگارخانه‌های پایتخت، با موضوعات نقاشی، عکاسی، تصویرسازی و خوشنویسی آماده بازدید عموم علاقه‌مندان هستند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همچون هفته‌های گذشته نگارخانه‌های پایتخت نمایشگاه‌های متعددی را برای عموم علاقه‌مندان در زمینه‌های مختلف به نمایش درآورده‌اند. 

نگارخانه آفرینش نقش: این نگارخانه با دو نمایشگاه نقاشی میزبان علاقه‌مندان شده است. 

نمایشگاه نقاشی آزاده شیخی و هنرجویان به سبک رئالیسم و نمایشگاه طراحی با تکنیک خودکار و تصاویر به صورت آبستره از عبدالرسول حکیم دو نمایشگاه این نگارخانه هستند که تا سوم آذر بازدید از آن آزاد خواهد بود. 

نگارخانه آفرینش نقش در فلکه دوم تهرانپارس، خیابان جشنواره، فرهنگسرای اشراق واقع است. 

هفته پایانی آبان و برنامه نگارخانه‌های پایتختنگارخانه لاله: این نگارخانه که پیش از این نمایشگاهی از عکس‌های عاشورایی را به نمایش درآورده بود، از روز جمعه ۲۲ آبان‌ماه نمایشگاه تهران براتیسلاوا ۲۰۱۵ آماده بازدید عموم علاقه‌مندان است. 

این نمایشگاه شامل آثار برندگان جایزه بزرگ دوسالانه براتیسلاوا در ۲۵ دوره گذشته، برندگان جوایز نمایشگاه ۲۰۱۵، برندگان ایرانی دوره‎های پیشین و کاندیداهای ایرانی نمایشگاه ۲۰۱۵ است که در حدود ۸۰ اثر را تشکیل می‌‎دهد. 

تهران براتیسلاوا ۲۰۱۵، روز جمعه ۲۲ آبان ۹۴، از ساعت ۱۷ تا ۲۰ گشایش می‌‎یابد و تا ۴ آذر از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۹ در نگارخانه لاله به نشانی خیابان دکتر فاطمی، جنب هتل لاله به روی بازدیدکنندگان گشوده خواهدبود. 

نگارخانه آبی: اماکن دیدنی هگمتانه عنوان نمایشگاهی است که در این نگارخانه به نمایش درخواهدآمد. 

در این نمایشگاه ۲۵ تابلوی نقاشی با تکنیک مدادرنگی، پاستل، رنگ روغن و سیاه قلم در سبک رئال با موضوع طبیعت، اماکن تاریخی و باستانی شهر همدان کاری از شیرین امامی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. 

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۷ آبان به نگارخانه آبی واقع در میدان امام حسین (ع)، خیابان منتظری، خیابان خشکبارچی، پارک خیام مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۳۳۳۰۳۸۴۲تماس بگیرند. 

نگارخانه فانوس: در نمایشگاه آثار هنری با چاپ دستی ۲۵ اثر از هنرمند سعیدرضا علیخانی به نمایش درآمده و تمام تابلوهای موجود در این نمایشگاه در ابعاد مختلف و به صورت «منو پرینت» و چاپ دستی تهیه شده است. 

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۸ آبان‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۹ به نگارخانه فانوس فرهنگسرای رازی واقع در در میدان قزوین، خیابان قزوین، خیابان شهید مرادی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۵۵۴۲۳۳۵۳ تماس بگیرند. 

موزه عکسخانه شهر: عکس‌هایی از «عاشقان حسینی» عنوان نمایشگاهی منتخب از عکس‌های قدیمی مجموعه عاشقان حسنی است که از ۲۶ مهرماه در موزه عکسخانه شهر به نمایش درآمده است. 

تاریخ بازدید از این نمایشگاه تا ۲۲ آذر ماه تمدید شده است و علاقه‌مندان برای بازدید از آن می‌توانند به نشانی میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، میدان بهار شیراز، همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۸ مراجعه کنند. 

هفته پایانی آبان و برنامه نگارخانه‌های پایتختپردیس ملت: نمایشگاه «تهران در شب» عنوان نمایشگاهی شامل شامل نمای سازه‌های عمرانی پایتخت در طول ساعات شب و جلوه‌ای از حیات و پویایی شبانه روزی بزرگراه‌ها و سایر زیرساخت‌های عمرانی پایتخت است، که از تاریخ سیزدهم آبان‌ماه آغاز به کار کرده و بازدید از آن تا اواخر این هفته ادامه خواهد داشت. 

مجموعه عکس‌های «تهران در شب» اثر «رسول صفی‌زاده» عکاس مستند و شهری- بوده که طی یک سال گذشته گردآوری شده است. 

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به نگارخانه پردیس ملت واقع در خیابان ولی‌عصر (عج)، ابتدای بزرگراه نیایش، روبه‌روی کردستان، طبقه منفی ۲ مراجعه کنند. 

نگارخانه کلک خیال: در این نگارخانه ۱۷ اثر نقاشی‌خط مجید خندق‌آبادی در ابعاد متفاوت و با تکنیک رنگ و روغن، اکرلیک و مرکب بر روی بوم به تصویر درآمده است. 

این نمایشگاه با الهام از نقاشی خط‌های استاد شیرچی و استاد بختیاری بر اساس ترکیب‌های قطعه نویسی استاد امیر خانی شکل گرفته و تا حد امکان تلاش داشته تعهد و تقید نسبت به حروف کلمات در قالب خط نستعلیق را حفظ کند. 

نگارخانه کلک خیال در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار، طبقه دوم فرهنگسرای اخلاق واقع است و تلفن۳۳۳۵۰۰۶۰ آماده ارائه اطلاعات بیشتر به مخاطبان است.

نگارخانه شفق: نمایشگاه خوشنویسی سپیده مبرهن از دیالوگ‌ها و عاشقانه‌های زنده یاد خسرو شکیبایی با عنوان «پاییز فصل توست» تا ۲۸ آبان‌ماه آماده بازدید علاقه‌مندان است.

سپیده مبرهن هنرمند جوانی است که در دو سال اخیر دیالوگ‌های سینمای علی حاتمی و مسعود کیمیایی را خطاطی کرده و در ادامه این حرکت به یاد هنرمند فقید سینما و تلویزیون خسرو شکیبایی امسال دیالوگ‌ها و عاشقانه‌های وی را خوشنویسی کرده است. 

این نگارخانه به نشانی یوسف آباد، خیابان ۲۱، بوستان شفق، فرهنگسرای شفق واقع است.

 نگارخانه مهر: «انتهای زمین» عنوان نمایشگاهی از عکس‌های گروهی از کویر مرنجاب است که در نگارخانه مهر فرهنگسرای انقلاب اسلامی به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه تا سه شنبه ۱۰ آذر از ساعت ۸ تا ۱۸ به نشانی  بزرگراه شهید نواب صفوی، ابتدای خیابان کمیل شرقی، فرهنگسرای انقلاب اسلامی آماده بازدید علاقه‌مندان است.
مطالب مرتبط
نظر شما