جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۳
کد خبر: ۸۴۱۷۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
نمایش «خاکسپاری اسپوزیتو» نوشته رونالد ریبمن و ترجمه علی روحانی با کارگردانی نیما ذاکر از ۱۰ آبان ۹۴ در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه است.
نمایش «خاکسپاری اسپوزیتو» محک خوبی برای من بودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ عبدی درباره داستان نمایش اینگونه توضیح داد: «خاکسپاری اسپوزیتو» درباره مشکلات یک خانواده پس از جنگ ویتنام و کشته شدن پسر ارشدشان است. مسئله جایی حاد می‌شود که پدر خانواده پول کفن و دفن فرزندش را هم ندارد و مشکلات پشت سر هم قد علم می‌کنند. 

وی پیرامون نقشی که ایفا می‌کند گفت: نقش نیک اسپوزیتو نقشی است که من بازیگر آن هستم. نیک پدر خانواده است و بار همه مشکلات به دوش اوست، گرچه فرد مغروری می‌نمایاند. از جذابیت‌های این نقش برای من تفاوت سن من با نیک است که چالش بسیار بزرگی برای من بود تا مخاطب را بتوانم به این باور برسانم که مرا در نقش نیک بپذیرد. 

در مورد شیوه اجرایی اثر نیز اذعان داشت: نمایش «خاکسپاری اسپوزیتو» یک اثر مینی مال با طراحی نور خلاقانه، استفاده از مالتی مدیا و متکی بر بازی بازیگران است که این یک پدیده مدرن به حساب می‌آید. 

پوریا عبدی گروه اجرایی را گروه منسجمی خواند و ادامه داد: گروه نمایش «خاکسپاری اسپوزیتو» متشکل شده از افراد حرفه‌ای و تازه کار. گرچه جدای از همه گروه کار بلد نمایش، من و نیما ذاکر چند سالی هست که تحت عنوان گروه نمایشی هامون با هم فکری و همراهی یکدیگر، نمایش‌هایی را روی صحنه برده‌ایم. 

نمایش «خاکسپاری اسپوزیتو» ۱۰ تا ۲۹ آبان، هرشب ساعت ۱۹ در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه است.
منبع: تسنیم
نظر شما