پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۲۱
کد خبر: ۸۴۲۶۱
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی و همزمان با هفته کتاب، خیابان گلستان با دو برنامه راویان عاشورا و موج کتاب همنشین اهالی فرهنگ شده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، روایت قصص فرآنی از قبیل داستان حضرت یوسف (ع)، موسی (ع)، هود (ع) و...، پاسخ به مسائل شرعی و همراهی با کمپین «سلام بر حسین» غرفه «راویان عاشورا» در میدان نبوت برپا شد. آشنایی با فرآن، نقل داستان‌های قرآن به شیوه‌ای جذاب و اشاره به حوادث عاشورا از زبان حجت الاسلام غلام اصغر جمال‌زاده، بخشی از فعالبت‌های این غرفه مذهبی در خیابان کتاب است.  معرفی و پیشنهاد کتاب‌های فاخر با موضوعات شرعی و عبادی تکمیل کننده اهداف فرهنگی و مذهبی این غرفه است. 

غرفه «راویان عاشورا» در راستای استقبال از طرح کمپین «سلام بر حسین (ع)»، آغاز به کار کرد. علاقه‌مندان می‌توانند تصویر خود را با پوستر مرتبط، با استفاده از هشتگ گذاری در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرده و در آن شرکت کنند. 

همچنین غرفه رادیویی «موج کتاب» با گوینندگی بهناز قربان‌پور سراسر خیابان کتاب را فرا گرفته است. به منظور آشنایی مخاطبان با نویسندگان و اهالی قلم، معرفی کتاب‌های شاخص ادبی و هنری موج کتاب در میدان نبوت دائر است. در این غرفه صدای هنرمندان و اهل قلم با ترنم موسیقی به گوش بازدید کنندگان خیابان کتاب می‌رسد. همچنین به فراخور روز و شعار نمایشگاه جملات طلایی از بزرگان و اهالی فکر و فرهنگ به مخاطبان عرضه می‌شود.  «موج کتاب» علاوه بر نقل حکایات پندآموز از ادبیات کلاسیک ایران، بازیدکنندگان را دعوت به بیان خاطرات شیرین با موضوع کتابخوانی، معرفی آخرین کتاب خوانده شده و مشاعره کتاب می‌کند. رادیو نمایشگاه خیابان کتاب با صدای ملایم دکلمه‌های خسرو شکیبایی، پرویز پرستویی و وحید جلیلوند به پیشواز لحظات روحانی اذان می‌رود.
 
روزانه مسابقاتی با موضوع کتاب و کتابخوانی در راستای طرح هبه کتاب در میان بازیدکنندگان برگزار شده و به نفرات بر‌تر جوایزی اهدا می‌شود.  اجرای رادیویی نمایشنامه‌های بر‌تر و تک پرده‌ای از دیگر جذابیت‌های این غرفه به شمار می‌‌اید.

خیابان کتاب در طول هفته کتاب و کتاب خوانی در میدان نبوت برپا شده است. علاقه مندان برای حضور در این خیابان می‌توانند به نشانی نارمک، میدان نبوت مراجعه کنند و با جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۷۷۸۲۶۴۷۵ تماس حاصل کنند.
نظر شما