جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۴
کد خبر: ۸۴۲۸۴
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
ویژه برنامه «کتاب نوش» پاتوق همیشگی اهالی کتاب و کتابخوانی شد و قرار شد این نشست پنجشنبه‌ها عصر، هر دو هفته یک بار با حضور نویسندگان و هنرمندان برگزار شود.
«کتاب نوش» پاتوق همیشگی اهالی کتاب و کتابخوانی شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ ویژه برنامه «کتاب نوش» به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی عصر پنجشنبه ۲۸ آبان با حضور هنرمندان و چهره‌های رسانه‌ای رادیو و تلویزیون از جمله علیرضا معینی، مسعود فروتن، مارال دوستی، عبدالله روا و علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در کافه گالری فرهنگسرای رسانه برگزار شد. 

در این محفل ابتدا مسعود فروتن گوینده، کارگردان و تهیه کننده تلویزیون به گفت‌وگو با مردم درباره کتاب و کتابخوانی پرداخت و افزود: بیاییم زمان‌های تنهایی و اوقات فراغتمان را با کتاب بگذرانیم و در این زمینه مطالعه مجموعه کتاب داستان همشهری را به شما پیشنهاد می‌کنم. 

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و خوبی این کتاب، داشتن قصه‌های کوتاه است. به نحوی که می‌شود، با هر کدام از این قصه‌ها یک روز شروع کرد و همراه با داستان به پایان رساند. 

فروتن پیشنهاد کرد: این نشست‌ها به هفته کتاب و کتابخوانی محدود نشود و هر دوهفته یک بار در فرهنگسرا با حضور علاقه مندان برگزار شود که این پیشنهاد مورد استقبال رییس فرهنگسرای رسانه قرار گرفت و قرار شد، برنامه «کتاب نوش» پاتوق همیشگی اهالی کتاب و کتابخوانی باشد و این نشست پنجشنبه‌ها عصر، هر دو هفته یک بار با حضور نویسندگان و هنرمندان برگزار شود. 

مارال دوستی مجری برنامه‌های تلویزیونی هم که با دو کتاب «دختر شینا» و «تبصره ۲۲» به نشست «کتاب نوش» آمده بود، در ابتدا خاطراتی از اولین تجربه‌های کتابخوانیش در دوران کودکی، گفت. 

دوستی با بیان اینکه کتاب خواندن برای من همیشه هیجان انگیز است، اظهارداشت: بسیار خوشحالم که این پنجشنبه‌های کتابخوانی قرار است هر دو هفته یک بار تکرار شود و ما شاهد حضور هرچه بیشتر علاقه‌مندان و دوستداران کتاب در این برنامه باشیم. 

وی در ادامه با معرفی کتاب طنز «تبصره ۲۲» نوشته جوزف هلز، گفت: این کتاب که در حال حاضر توسط نشر چشمه منتشر شده است، یکی از بر‌ترین رمان‌های ضدجنگ آمریکا است که به زبان طنز نوشته شده است. 

وی افزود: «تبصره ۲۲» در فرهنگ امروز آمریکایی‌ها که بیان گر موقعیتی است که افراد هیچ کاری نمی‌توانند بکنند جز اینکه بمیرند. و در حال حاضر این اصطلاح برگرفته از این کتاب در بین مردم رایج شده و در بسیاری از فیلم‌های آمریکایی می‌بینیم که از آن استفاده می‌شود. 

 «دختر شینا» کتاب دیگری بود که دوستی مردم را دعوت به خواندن این اثر کرد و افزود: این کتاب یکی از آثار سوره مهر با موضوع خاطرات زنان است که با قلمی روان به روایت زندگی قدم خیر محمدی کنعان همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی می‌پردازد. 

عبدالله روا مجری برنامه‌های تلویزیونی هم در این نشست به بیان دغدغه‌های خود در حوزه کتابخوانی پرداخت و گفت: بعضی موقع‌ها ما به هم دیگر برچسب کتابخوان می‌زنیم اما کتابخوان یعنی چه؟ چرا وقت می‌گذاریم و هزینه‌ای می‌کنیم برای یک کتاب؟ این کار بی‌دلیل نیست و به طورقطع به دنبال نفعی ار خواندن کتاب‌ها برای خودمان هستیم. بعضی کتاب‌ها چیزی به آدم‌ها اضافه نمی‌کند و چندان سودمند نیستند اما در این بین کتاب‌هایی مثل «پیامبر دیوانه» اثر جبران خلیل جبران هستند که افراد نباید فرصت و تجربه خواندن این کتاب بسیارخوب را از دست بدهند. 

وی در ادامه درباره این کتاب گفت: «پیامبر دیوانه» کتابی است که مثل یک دایره المعارف گاهی نیاز می‌شود به آن مراجعه کرد. 

 علیرضا معینی گوینده پیشکسوت رادیو نیز در این نشست اظهارداشت: نمی‌دانم چرا عادت نداریم کتاب بخوانیم و این قدر آمار کتابخوانی ما پایین است؟!. 

وی با بیان اینکه بیشتر کتاب‌های مورد علاقه من در زمینه شعر است، گفت: به دوستانی که علاقه‌مند به فعالیت در حوزه کاری من هستند، کتاب «گویندگی» که از آثار خودم هست، پیشنهاد می‌کنم. 

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از سایت دانشکده صدا وسیما به صورت رایگان دریافت کنند. 

در پایان نشست «کتاب نوش» که با استقبال علاقه مندان کتاب و کتابخوانی همراه شد، یکی از حاضران نیز به معرفی و اشتراک گذاری تجربه جدید‌ترین کتابی که مطالعه کرده است، پرداخت و در پایان از هنرمندان و چهره‌های رسانه‌ای حاضر در برنامه با تقدیم هدایایی قدرانی شد. 

نمایشگاه پوستر «کتاب نوش» با موضوع کتاب و کتاب خوانی نیز همزمان با این برنامه در کافه گالری رسانه با نمایش ۲۱ اثر آغاز شد و مورد بازدید علاقه مندان قرار گرفت. این نمایشگاه به مدت ۱۰ روز در فرهنگسرای رسانه برپا است.
نظر شما