شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۵
کد خبر: ۸۴۳۸۳
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
«مثلث تندرستی»، عنوان برنامه‌ای است که چهارم آذر ماه به همت خانه فرهنگ حرا و برای آشنایی خانواده‌ها با تغذیه و خوراکی‌های سالم برگزار می‌شود.
خوراکی‌های سالم را در «مثلث تندرستی» بیابیدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ خانه فرهنگ حرا، در قالب برنامه «مثلث تندرستی»، علاقه‌مندان را با خوراکی‌ها و تغذیه سالمی که براساس دستورات اسلامی تهیه شده آشنا می‌کند. 

علی‌اکبر میرزا آقایی خوانساری، نویسنده کتاب «مثلث تندرستی»، کار‌شناس این برنامه است. این کتاب با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی به افراد تغذیه سالم را آموزش می‌دهد. 

میرزا آقایی در توضیح مثلث تندرستی که مفاهیم کتاب هم بر پایه آن نوشته‌ شده‌ است گفت: نخستین ضلع این مثلث، اراده فرد است؛ زیرا تا زمانی که فرد نخواهد، تغییری در او به وجود نمی‌آید. از سوی دیگر، غذاخوردن اغلب افراد، نظم و ترتیب ندارد. به عبارتی زمان و مکان برای ما اهمیتی ندارد، در حالی‌که خلقت آسمان‌ها و زمین هم بر اساس نظم است و خوردن هم باید منظم و به‌موقع باشد. 

به گفته نویسنده «مثلث تندرستی» ورزش، ضلع سوم این مثلث است. همچنین در این کتاب توضیحاتی درباره ساعت بیولوژیک بدن هم آمده تا به مخاطب نشان داده شود که بدن در ساعت‌های مختلف شبانه‌روز، عملکردهای متفاوتی دارد و به همین دلیل باید غذاهای سالم و تعریف‌شده‌ای در ساعت‌های مشخص خورده شود. 

برنامه «مثلث تندرستی» که نام آن از کتابی با همین عنوان گرفته شده، به همت خانه فرهنگ حرا و در در کتابخانه هفت چنار برگزار می‌شود. نویسنده کتاب، علی اکبر میرزا آقایی، کار‌شناس این برنامه است و به توضیح درباره مواردی می‌پردازد که در کتاب به آن اشاره شده است. 

بانوان علاقه‌مند به آشنایی با غذاهای سالم می‌توانند از ساعت ۱۰ تا ۱۲ به کتابخانه نامبرده به نشانی میدان بریانک، خیابان دعوتی، خیابان حسام الدین، کوچه محققی، بوستان ناظمی مراجعه کنند.
نظر شما