سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۷
کد خبر: ۸۴۴۲۲
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
ایرج میرزاخانی طراح گرافیک و از مسئولان برگزاری نمایشگاه «لخ مایفسکی» درباره این رویداد هنری و حضور هنرمند شناخته شده لهستانی در ایران گفت: حضور ایشان یکی از اتفاق‌های مهم در هنرهای تجسمی کشور است؛ چرا که نگاه این افراد، بر تعداد بسیاری از مردم دنیا تأثیرگذار است.
حضور «لخ مایفسکی» اتفاقی مهم برای هنرهای تجسمی کشور استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ ایرج میرزاخانی طراح گرافیک شناخته شده کشور، فارغ‌التحصیل ارتباطات تصویری از دانشکده هنرهای زیبا، عضو هیئت مؤسسه و نایب رئیس انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، عضو Art Directors Club نیویورک و عضو هیئت‌رئیسه جشنواره فیلم‌های تبلیغاتی «بال» که برگزاری نمایشگاه پوسترهای «لخ مایفسکی» به دعوت او برگزار می‌شود، درباره دلایل دعوت از این هنرمند لهستانی گفت: حوزه گرافیک در ایران نیازهای زیادی دارد که عمده آن در حوزه آشنایی و کسب تجربه از هنرمندان شهیر دنیاست. چرا که دیدن آثار هنری از طریق مجازی هرگز حلاوت دیدن این آثار از نزدیک را ندارد. تفاوتی نمی‌کند که این اثر نقاشی، مجسمه یا یک پوستر باشد؛ لمس و درک ابعاد و حجم واقعی آثار است که می‌تواند روی جهان‌بینی افراد تأثیرگذار باشد. 
 
وی افزود: از سال ۹۲ دعوت از این دسته از هنرمندان بزرگ را با همکاری امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آغاز کردیم. سال گذشته نمایشگاه ۷۰ پوستر از «پیو‌تر کونسته» در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شد؛ کونسته هنرمند شناخته‌شده مکتب لهستان، از مهم‌ترین مکاتب هنری در طراحی پوستر است و بسیاری از طراحان گرافیک ایران، به آن علاقه دارند. 

میرزاخانی اضافه کرد: نمایشگاه پوستر «فین نوگا» هنرمند دانمارکی و پس از آن نمایشگاهی از پوسترهایی مکتب سوئیس را در همین موزه برگزار کردیم. نمایشگاه پوسترهای «لخ مایفسکی» یکی دیگر از همکاری‌های ما با معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که سفارت لهستان نیز در برگزاری آن به ما کمک می‌کند.
  
وی حضور «لخ مایفسکی» را یکی از اتفاق‌های مهم در هنرهای تجسمی کشور خواند و تاکید کرد: مایفسکی رئیس دوسالانه پوستر ورشو، معتبر‌ترین مسابقه پوستر دنیاست. او طراح شهیر کتاب، نوازنده و آهنگساز و جانشین توماشفسکی بزرگ‌ترین طراح دنیا است. نمایشگاه ۷۹ اثر از کارهای منتخب او روز جمعه ۶ آذر در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) افتتاح می‌شود؛ هنرمندان و علاقه‌مندان به طراحی پوستر و مکتب لهستان را دعوت می‌کنم که ساعت ۱۰ روز شنبه ۷ آذر در ساختمان همین موزه برای شنیدن سخنرانی استاد مایفسکی حضور پیدا کنند. مایفسکی کارگاهی هم در تهران خواهد داشت و بعد از آن در شیراز و اصفهان به سخنرانی خواهد پرداخت. 
  
میرزاخانی در پایان درباره سفر مایفسکی به اصفهان و شیراز گفت: یکی از اهداف ما در کنار استفاده از تجربیات این استادان این است که زیبایی‌های ایران را به آن‌ها نشان دهیم. نگاه این افراد بر تعداد بسیاری از مردم دنیا تأثیرگذار است؛ به خصوص اینکه تصور جامعه جهانی از ایران درست نیست و بسیاری از هنرمندان شناخته شده جهانی ایران و هنرمندان ایرانی را نمی‌شناسند. این اتفاق به ما کمک می‌کند تا جمع کثیری را با مردم و فرهنگ خود آشنا کنیم تا جهان و وسعت هنر ما را ببیند. 
  
مراسم گشایش این نمایشگاه روز جمعه ۶ آذرماه، ساعت ۴ بعدازظهر در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار خواهد شد. همچنین «لخ مایفسکی» هفتم آذرماه، ساعت ۱۰ صبح، در نشستی در همین موزه، به سخنرانی با موضوع پوستر خواهد پرداخت. حضور علاقه‌مندان در این نشست آزاد است و برای شرکت در این نشست می‌توانید به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولی‌عصر، بالا‌تر از میرداماد، روبه‌روی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ مراجعه کنید.
نظر شما