پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۸
کد خبر: ۸۴۵۵۴
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
علی حسن‌پور هنرمند خوشنویسی که این روز‌ها نمایشگاهی از آثار او در نگارخانه سرو دایر است از حس و حال خود در خلق این دسته آثار اربعینی گفت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه «اربعین یاس‌ها» سی اثر نقاشی خط و بداهه‌های عاشورایی از علی حسن‌پور تا ۲۶ آذر در نگارخانه سرو دایر است. 

حسن‌پور درباره تکنیک‌های به کار رفته در آثار این نمایشگاه و موضوع آن گفت: تکنیک‌های شاپان، اکرولیک، ترکیب مواد با موضوع اربعین و عاشورا مزین به اشعار عمان سامانی، محتشم کاشانی و متبرک به نام سرور و سالار شهیدان و حضرت ابالفضل العباس در این نمایشگاه به نمایش درآمده است. 

خلق آثار نمایشگاه «اربعین یاس‌ها» به من الهام شد
وی درباره شکل گیری آثار این نمایشگاه گفت: آثار این نمایشگاه کاملا یک دفعه به وجود آمد و احساس می‌کنم به هیچ عنوان دست خودم نبود. شاید بتوان گفت که خلق این آثار یک جورهایی به من الهام شد و در مدت زمان کوتاهی آثار این نمایشگاه آماده شد. 

این هنرمند خوشنویس افزود: من پیش از این پنج نمایشگاه انفرادی دیگر هم داشته‌ام و این نمایشگاه دومین نمایشگاه انفرادی که در تهران برگزار کرده‌ام. اما تفاوت این نمایشگاه با نمایشگاه پیشین معنویت خاصی است که در آن حس کردم. 

علی حسن‌پور از هنرمندان حوزه نقاشی خط است. وی در سال ۵۴ در استان گلستان – بندر گز متولد شد. او فارغ التحصیل رشته گرافیک است. مدرس انجمن خوشنویسان ایران و مسئول انجمن خوشنویسان شعبه بندر گز است. همچنین فارغ التحصیل دوره ممتاز در سال ۷۸، فارغ التحصیل دوره فوق ممتاز در سال ۹۰، راه یافته در چندین جشنواره ملی از جمله رضوی، قربان تا غدیر، قرآن و حافظ، برگزاری چندین دوره کارگاه خوشنویسی، تدریس در انجمن خوشنویسان ایران از سال ۷۸، شرکت در نمایشگاه جمعی عشق آباد ترکمنستان و.... را در کارنامه هنری خود دارد. 

شهروندان می‌توانند برای بازدید نمایشگاه تا ۲۶ آذر، ساعت ۹ تا ۱۹ به نگارخانه سرو واقع در خیابان ولی عصر (عج)، ضلع شمالی بوستان ساعی، کوی ساعی یکم مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۷۹۹۱۵۴ تماس بگیرند.
نظر شما