جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۳
کد خبر: ۸۴۵۷۰
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
هنرمند مبتکر خوانساری در بازارچه کارآفرینی فرهنگسرای کار گفت:
محمدمهدی حکیم الهی هنرمندی که روزهای چهارشنبه هرهفته نمونه‌ای از کارهای او در بازارچه کارآفرینی فرهنگسرای کار برای فروش ارائه شده است، از ظرافت‌های این هنر و راه‌های فراگیری آن سخن گفت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدمهدی حکیم الهی از اهالی شهر ری با بیان اینکه تمام اشیایی که تابلوهایش را با آن‌ها می‌سازد از محیط طبیعی اطراف خود و بدون صرف هیچگونه هزینه‌ای جمع آوری می‌کند، افزود: به دلیل اینکه تمام کارهای انجام شده‌ام به شکل گل هستند، نام این کار را گل‌چوب گذاشتم که با توجه به متون فارسی انتخاب کرده‌ام. 

هنرگلچوب را در بازارچه به علاقه‌مندان می‌آموزم
 
وی در ادامه گفت: در ابتدا سیبی را خشک کرده و روی تکه چوبی چسباندم و از این کار بسیار خوشم آمد. از آن به بعد سعی می‌کردم تمام چیزهای را که تا آن زمان جمع کرده بودم با ایده‌های که‌گاه و بیگاه به ذهنم می‌رسید به صورت یک مجموعه جمع آوری کنم. 
 
الهی ادامه داد: از سال ۸۸ آثار هنری خودم را در فرهنگسراهای مختلف در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده‌ام و در حال حاضر روزهای چهارشنبه هر هفته در بازارچه کارآفرینی فرهنگسرای کار حضور دارم که علاوه بر فروش تابلو‌ها به علاقه‌مندان این هنر آموزش می‌دهم. 
 
الهی در پایان گفت: فراگیری این هنر نیازمند هزینه چندانی نیست و تنها برای یادگیری قدم اول علاقه‌مندی و سپس به قوه خلاقیت و ابتکار فرد نیاز است تا بتواند آثاری تازه را خلق کند.

هنرگلچوب را در بازارچه به علاقه‌مندان می‌آموزم

هنر گلچوب، هنری است ذهنی و برگرفته از قوه ابتکار و خلاقیت هنرمند با استفاده از مواد طبیعی و هرچیز کوچک و به ظاهر بی‌اهمیت مانند: برگ، هسته، حبوبات، بذر‌ها، دانه و... که روی یک تکه چوب نقش می‌بندد. 

محمدمهدی حکیم الهی متولد سال ۱۳۳۲ شهرستان خوانسار است. او از زمان کودکی علاقه خاصی به نقاشی و کارهای هنری داشته اما در ابتدا به دلیل تامین معاش زندگی، شغل مکانیکی را انتخاب کرده و پس از بازنشستگی در این پیشه به کارهای هنری پرداخته است و سرانجام در سال ۸۵ هنر گلچوب را ابداع و تاکنون بیش از ۴۰۰ اثرهنری خلق کرده است. 
نظر شما