پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۸
کد خبر: ۸۴۶۱۲
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
همزمان با روز عکس تاریخی، مجموعه‌ای از عکس‌های اهدا شده به موزه عکسخانه شهر با عنوان «به رسم یادگار» به نمایش در می‌آید.
«به رسم یادگار» در موزه عکسخانه شهربه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در سال‌های اخیر مجموعه‌هایی از عکس‌های تاریخی به موزه عکسخانه شهر اهدا شده است، یکی از این مجموعه‌های اهدایی که شامل عکس‌های تاریخی از دوران قاجار و پهلوی اول است، توسط مسعود مکری و در سال ۱۳۹۰ اهدا گردیده که در این موزه به نمایش درخواهد آمد. 

این مجموعه عکس‌ها حدود ۸۰ قطعه عکس تاریخی وعکس از آلبوم خانوادگی را شامل می‌شود که موزه عکسخانه شهر به پاس قدردانی از مسعود مکری و سایر اهداکنندگان و هم زمان با روز عکس تاریخی، منتخبی از آن را به نمایش در می‌آورد. 

همچنین همزمان با برگزاری این نمایشگاه، نشست تخصصی با حضور دکتر محمد ستاری و محمدرضا طهماسب‌پور با موضوع «بررسی تطبیقی میان آثار چند عکاس اروپایی قرن نوزدهم که در ایران عکاسی کردند و همچنین ورود عکاسی رنگی به ایران «را در تاریخ ۲۹ آذرماه از ساعت ۱۶ در موزه عکسخانه شهر برگزار می‌شود که حضور در آن برای محققین، دانشجویان و علاقه‌مندان به این رشته آزاد است. 

نمایشگاه «به رسم یادگار» از تاریخ ۲۳ آذر تا ۱۴ دی در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفتم تیر، خیابان بهار شیراز، میدان بهار شیراز، همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۸ میزبان علاقه‌مندان است.
نظر شما