پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۰۸
کد خبر: ۸۴۸۶۳
|
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) برگزار می‌شود
دومین جشنواره آیینی «امین عالم» فردا دوشنبه ۷ دی‌ماه همزمان با میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) پس از یک هفته اجرا در منطقه ۵ به کار خود پایان می‌دهد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ این جشنواره برای دومین سال پیاپی با محوریت وحدت و تقرب امت اسلامی و به منظور آشنایی بیشتر نسل جوان و نوجوان با سیره نبوی نبی مکرم اسلام (ص) برگزار شد. 
 
از بخش‌های مختلف هنری و فرهنگی این جشنواره می‌توان به برپایی نشست‌های اخلاق نبوی و سبک زندگی، مسابقات خوشنویسی، طراحی، نقاشی، شعر و ترانه، نمایش کودک و شب شعر نگار من اشاره کرد که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت. 
 
آیین اختتامیه دومین جشنواره آیینی امین عالم با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد قائم مقامی، مدرس سطوح عالی حوزه پیرامون اخلاق، سبک زندگی و مدیریتی رسول اکرم(ص)، اجرای قطعاتی در وصف حضرت محمد مصطفی(ص) توسط گروه تواشیح طا‌ها، اجرای موسیقی سنتی به سرپرستی هادی فدایی و قرائت اشعاری از استاد علی معلم‌دامغانی در وصف پیامبر اکرم (ص) همراه خواهد بود. 
 
همچنین نگاه گذر عکسی از آثار برگزیدگان بخش مسابقات دومین جشنواره آیینی امین عالم در رشته‌های نقاشی و طراحی، خوشنویسی و نقاشی کودک که با محوریت هفته وحدت و وصف پیامبر وحدت و مهربانی خلق شد، برگزار خواهد شد. 
 
در بخشی از این مراسم از برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره با اهدای لوح و جوایز نفیس تجلیل و قدردانی خواهد شد. 
 
علاقمندان برای حضور در مراسم اختتامیه این جشنواره می‌توانند فردا دوشنبه ۷ دی ماه ساعت ۱۷ همزمان با شب میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند.
نظر شما