پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۱
کد خبر: ۸۴۹۰۴
|
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
دومین جشنواره آیینی امین عالم شامگاه دوشنبه هفتم دی ماه همزمان با شب ولادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) با معرفی آثار بر‌تر به کار خود پایان داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این جشنواره برای دومین سال پیاپی با محوریت وحدت امت اسلامی و به منظور آشنایی بیشتر نسل جوان با سیره نبوی نبی اکرم (ص) به مدت یک هفته در فرهنگسرای فردوس برگزار شد و در بخش نقاشی رنگ و روغن نسیم الماسیان، پروین حیدریان و شراره جنتی نفرات بر‌تر این مسابقه شدند. 

همچنین در بخش طراحی مرجان نعمتی، سولماز برازش و صدف مهدی‌زاده و در بخش خوشنویسی عباس صادقی، لایق احسانی و ناهید سلیمانی فر جز نفرات بر‌تر بودند. 

اجرای قطعاتی در وصف حضرت محمد مصطفی (ص) توسط گروه تواشیح طا‌ها، اجرای موسیقی سنتی به سرپرستی هادی فدایی و قرائت اشعاری از استاد علی معلم‌دامغانی در وصف پیامبر اکرم (ص) از جمله بخش‌های این مراسم بود. 

همچنین با برپایی نگاه گذر عکس، آثار برگزیدگان بخش مسابقات دومین جشنواره آیینی امین عالم در رشته‌های نقاشی و طراحی، خوشنویسی و نقاشی کودک که با محوریت هفته وحدت و وصف پیامبر وحدت و مهربانی خلق شد، به نمایش درآمد. 

بیژن پورمند مدیر فرهنگی هنری منطقه پنج و رییس فرهنگسرای فردوس در حاشیه برگزاری این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره با حضور ۲هزار هنرمند در بخش‌های هنرهای تجسمی، شعر و نمایش برگزار شد، که امشب از ۱۸ برگزیده این جشنواره تقدیر شد. 

وی گفت: با برگزاری اینگونه جشنواره‌ها هنرمندان مختلفی در منطقه پنج تهران کشف می‌شوند. 

سید مهدی شریف‌زاده دبیر جشنواره آیینی امین عالم نیز در خصوص این جشنواره گفت: برگزاری نشست‌های اخلاق نبوی و سبک زندگی، برگزاری مسابقات خوشنویسی، طراحی، نقاشی، شعر و ترانه، نمایش کودک و برگزاری شب شعر از بخش‌های مختلف این جشنواره هنری بود.
نظر شما