پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۱
کد خبر: ۸۴۹۳۴
|
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
در ششمین جلسه باشگاه فیلم کوتاه و مستند شهر در پردیس ملت، فیلم‌های کوتاه «تاریک روشن» و «پرتره» از بهنام عابدی، فیلم کوتاه «پرواز قاصدک» از ایرج محمد رزینی و فیلم کوتاه «۱۱» از مسعود حاتمی به همراه کارگاه انتقال تجربیات افشین هاشمی و گفت‌وگو با مخاطبان با موضوع بازیگری برگزار می‌شود.
افشین هاشمی با مخاطبان در پردیس ملت به گفتگو می‌نشیندبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ ششمین جلسه باشگاه فیلم کوتاه و مستند شهر روز شنبه ۱۲ دی ساعت ۱۷ در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود. 

در ابتدای برنامه چهار فیلم کوتاه با بازی افشین هاشمی، علی سرابی، لیلا زارع و... به نمایش در می‌آید و در بخش دوم برنامه کارگاه انتقال تجربیات افشین هاشمی و گفتگو با مخاطبان با موضوع «بازیگری» برگزار می‌شود. 

«تاریک روشن» به کارگردانی بهنام عابدی و با بازی نادر فلاح، مجید آقا کریمی و مهدی فریضه، داستان یک گروه چهارنفره از ماموران سگ کشی را روایت می‌کند که به زمینی متروکه می‌رسند و برای شکار چند سگ وارد زمین می‌شوند. 
 
«پرتره» ساخته بهنام عابدی که اقتباسی از داستان کوتاه کلاف سردرگم نوشته بهرام صادقی است، با بازی علی سرابی و افشین هاشمی تولید شده و تدوین آن را نیز مصطفی خرقه‌پوش انجام داده است. 
 
«۱۱» به کارگردانی مسعود حاتمی که وی رکوردار دریافت جایزه از بیست و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران است، داستان زن به نام رعنا و شوهرش را روایت می‌کند که به دلیل مشغله کاری زیاد یکدیگر را نمی‌بینند و یک شب رعنا که از بیماری قبلی رنج می‌برد در خواب بر اثر سکته می‌میرد. در این فیلم کوتاه لیلا زارع و سعید حدادی ایفای نقش می‌کنند و تدوین آن برعهده نازنین مفخم است. 

 و «پرواز قاصدک» که کارگردانی آن بر عهده ایرج محمد رزینی است داستان یک نقاشی دیواری در سطح شهر تهران است که از دیوار کنده شده و به همراه پنجره‌ای سفری را در سطح شهر آغاز می‌کند که در آن محمد حبیبیان بازی می‌کند. 

سید افشین هاشمی بازیگر، نویسنده و کارگردان است و دارای کار‌شناس ارشد کارگردانی تئا‌تر از دانشکده سینماتئا‌تر است. وی علاوه بر بازی در چندین نمایش و فیلم کوتاه، در فیلم‌های سینمایی چون: آزمایشگاه، گاوصندوق، مسافرخانه، سعادت، توی گوش سالمم زمزمه کن، نیمکت، خیلی دور، خیلی نزدیک، وقتی همه خوابیم، در میان ابر‌ها و به نام پدر نیز نقش آفرینی کرده است. او کارگردان فیلم خسته نباشید است که در شانزدهمین جشن سینمای ایران موفق به کسب جایزه بهترین فیلم اول و بهترین کارگردانی فیلم اول معرفی شد. 

باشگاه فیلم کوتاه و مستند شهر، پاتوق آموزشی و نمایشی فیلم‌های کوتاه و مستند است که یک هفته در میان در روزهای شنبه در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود. در این سلسله جلسات علاوه بر نمایش فیلم، کارگاه‌های آموزشی فیلمسازی به صورت رایگان و برای عموم فیلمسازان جوان برگزار می‌شود. 
 
علاقه‌مندان برای حضور در این کارگاه می‌توانند روز شنبه ۱۲ دی ساعت ۱۷ به پردیس سینمایی ملت واقع در خیابان ولی عصر، بزرگراه نیایش، روبه‌روی کردستان مراجعه کنند.
نظر شما